15 GENERAL FINANCING BANKO metų: solidžios organizacijos pamatas – motyvuoti ir vertybėms ištikimi žmonės
Per 15 metų – nuo nedidelio finansinio startuolio iki šiemet naujai gimusio specializuoto GENERAL FINANCING BANKO , teikiančio itin platų finansinių paslaugų spektrą. Šiemet jubiliejinę veiklos sukaktį minintis GENERAL FINANCING BANKAS dabar yra įdarbinęs daugiau nei 160 profesionalų, turi daugiau nei 701 mln. eurų vertės paslaugų portfelį ir daugiau nei 36 tūkst. klientų. Banko Žmogiškųjų išteklių valdymo ir administravimo departamento direktorė Jūratė Janušauskienė pažymi, kad vienas iš svarbiausių organizacijos pasiekimų – motyvuota, vieninga komanda, net ir sunkiais pandeminiais 2020-aisiais metais sugebėjusi užtikrinti sklandų finansinių paslaugų įstaigos virsmą į banką.
Nuo pat įmonės įkūrimo GENERAL FINANCING BANKE dirba ir J. Janušauskienė. „Kai tik įsidarbinau administratorės pozicijoje, tai buvo nedidelė lietuviško kapitalo įmonė, joje dirbo vos keli darbuotojai. Tilpome nedidelėse patalpose, pradėjome teikti pirmuosius vartojimo kreditus, lizingo paslaugas. O 2007–2008 m. jau vyko gan sparti plėtra“, – prisimena banko personalo vadovė.
Plėtros etapai
2008-aisiais „General Financing“ tapo Prancūzijos banko „Societe Generale“ grupės dalimi – priklausymas didžiulei tarptautinei struktūrai lėmė ir esminius įmonės pokyčius. Pasak J. Janušauskienės, pritaikant organizacijos struktūrą prie įsigijusio banko struktūros, „General Financing“ atsirado personalo, žmogiškųjų išteklių, vidaus audito, rizikos valdymo, skolų išieškojimo skyriai.
„Tai buvo laikotarpis, kai iš tarptautinės grupės gavome labai daug pamokų, sparčiai plėtėmės, atidarinėjome skyrius įvairiuose Lietuvos miestuose“, – pasakoja vieno iš banko padalinių vadovė.
Kitas itin svarbus žingsnis „General Financing“ istorijoje – 2013-ieji, nuo kurių organizacija priklauso Švedijos finansų grupės patronuojančiai bendrovei „Marginalen AB“. J. Janušauskienė pažymi, kad ši grupė įsigytai bendrovei suteikė daug laisvės formuojant savo vertybes ir organizacijos kultūrą. Į šį procesą buvo įtraukti visi darbuotojai, strateginiai įmonės tikslai buvo dėliojami bendromis pastangomis.
„Tai buvo itin įdomus laikotarpis – mums buvo svarbu išsigryninti, kokiomis vertybėmis remsimės, kaip bendrausime tarpusavyje, kaip padėsime vienas kitam. Visi šie esminiai organizacijos kultūros dalykai tapo pagrindu tam, kas esame dabar“, – sako J. Janušauskienė.
Darbuotojus sutelkė bendras tikslas
2020-ieji buvo itin svarbūs organizacijai – „General Financing“ tapo specializuotu banku ir rinkai prisistato GENERAL FINANCING BANKO vardu. Siekiant laiku ir sklandžiai įgyvendinti šį virsmą, komandai teko ypač susitelkti, turint galvoje iššūkių kupinus metus, kuomet įmonės priverstos dirbti karantino sąlygomis ir nuotoliniu būdu.
„Regis, tokio masto projektas – o tapimas banku buvo tikrai išskirtinės aprėpties užduotis – dar labiau sutelkė žmones, atskleidė darbuotojų brandą. Visi dirbo atsidavę, turėjo vienijantį tikslą, ir galiausiai viskas puikiai pavyko. Žinoma, siekdami šio bendro tikslo, labai sustiprinome vidinę komunikaciją, kuri tapo itin svarbi dirbant per nuotolį. Darbuotojai vidinėse apklausose patvirtino, kad jautė didelį emocinį vadovo palaikymą. Beje, pasibaigus pavasariniam karantinui darbuotojams buvo leista laisvai pasirinkti, ar grįžti dirbti į biurą, ar tęsti darbus iš namų. Nors daliai žmonių darbas iš namų iš pradžių atrodė priimtinesnis, vasaros pabaigoje jau buvo jaučiamas kolegų pasiilgimas, darbuotojai norėjo grįžti į darbo vietas“, – atskleidžia J. Janušauskienė. Antroji pandemijos banga, žinoma, vėl sulaiko darbuotojus namuose.
Kaip bankas atsirenka darbuotojus, kurie sėkmingai įsilieja į organizacijos komandą ir prisideda prie bendrų tikslų siekimo? Personalo vadovės teigimu, stiprioji GENERAL FINANCING BANKO savybė – tai, kad darbuotojai pasirenkami ne pagal jų darbo patirties aprašymą, o pagal jų savybes ir vertybes.
„Mūsų darbo pokalbis – ne darbdavio prisistatymas, o natūralus ir šiltas bendravimas, kuris svarbus ne tik mums, bet ir pas mus atėjusiam žmogui. Renkamės ne vien mes – potencialus darbuotojas ir darbdavys renkasi vienas kitą. Pokalbio metu bandyti pagražinti sakant „kaip čia labai gera dirbti“ neverta, nes atėjęs naujas darbuotojas labai greitai pamatys, kas ir kaip yra iš tiesų. Greičiausiai toks darbuotojas ilgai neužsiliks, o jei ir liks, jo įsitraukimas nebus labai didelis. Nuoširdus ir paprastas bendravimas pokalbio metu yra labai svarbu, tuo vadovaujamės rinkdamiesi naują komandos narį. Pasitaiko atvejų, kai kandidatui stinga patirties vienoje ar kitose srityje, tačiau jei jo siekiai, ambicijos sutampa su mūsų – stengiamės pasiūlyti jam tinkamą poziciją“, – paaiškina J. Janušauskienė.
Karjera organizacijos viduje
GENERAL FINANCING BANKO Projektų valdymo pareigūnės Julijos Markinos–Čepienės karjeros kelias – įrodymas, kaip sėkmingai galima profesine prasme augti organizacijos viduje. 2007-aisiais „General Financing“ pradėjusi dirbti skolų išieškojimo administratore, ėjusi skolų valdymo ekspertės pareigas, vėliau specialistė sparčiai augino patirtį ir kopė karjeros laiptais. Skolų išieškojimo skyriaus vadovė, Rizikos valdymo departamento direktoriaus pavaduotoja, Vidaus audito tarnybos vadovė – svarbiausius karjeros etapus vardija J. Markina–Čepienė.
„Vadovaudama Vidaus audito tarnybai, itin išsamiai susipažinau su organizacijos veikla labai skirtingose srityse, gilinausi į strategines nuostatas ir jų įgyvendinimo mechanizmus. Taip įgijau svarbių strateginio valdymo įgūdžių, kurie atvėrė duris į naujus iššūkius. Būtent tada teko perimti organizacijos virsmo banku projekto koordinavimą ir valdymą“, – pasakoja šiuo metu Projektų valdymo pareigūnės (angl. Chief Project Officer) pareigas einanti vadovė.
Komandos tarpusavio pasitikėjimas, organizacijos puoselėjamos vertybės, ambicinga vizija – tai ir toliau skatina siekti karjeros organizacijos viduje, o ne dairytis trumpalaikių galimybių kitur, pažymi pašnekovė.
„GENERAL FINANCING BANKO iššūkiai įvairūs ir įtraukiantys, todėl nebuvo nei laiko, nei noro žvalgytis kitur. Nors ir dirbau toje pačioje organizacijoje, niekada neteko sustoti – keitėsi vadovai, kolegos, užduotys, tikslai. Visa tai sudarė sąlygas ir kūrė paskatas tobulėti. Mano požiūriu, jei organizacija atveria galimybes darbuotojui augti asmeniškai, jei jis ir organizacija turi bendras vertybes ir tikslus – tai sėkmingo tobulėjimo erdvė“, – apibendrina J. Markina–Čepienė.