Benedikto Vanago Dakaro automobiliai
Benediktas Vanagas drauge su „General Financing team Pitlane“ ruošiasi startui 2018 metų Dakaro ralyje. Jau tikriausiai skaitėte, girdėjote, kad komandos bazėje savo starto su komanda laukia naujai įsigytas bolidas „Toyota Hilux“ aka „Black Hawk IV“ (apie jo pristatymą visuomenei rašėme šiek tiek anksčiau ). Jau ketvirtasis „Juodasis vanagas“. O ar pamenate, kad pirmasis „Black Hawk“ buvo visai ne „Toyota“, o pirmasis komandos automobilis Dakare buvo net ne juodas? Skaitykite mūsų įrašą ir ne tik sužinosite, kaip komandai sekasi naująjį bolidą ruošti artėjančiam iššūkiui Pietų Amerikoje, tačiau ir su kokiais bolidais iki tol Benediktas Vanagas yra įveikęs net penkis Dakaro ralius.
„Black Hawk IV" jau pasiruošęs 6-ajam Benedikto Vanago Dakarui
„Toyota Hilux Gazoo Racing“, kaip ir jo pirmtakai, neišvengęs pravardės ir tapęs „Black Hawk IV“, jau parengtas „General Financing team Pitlane“ komandos startui Dakaro ralyje. Komandai ir jos pilotui Benediktui Vanagui 2018-ųjų metų sausio 2-ą dieną prasidėsiantis vienas sunkiausių bekelės ralių maratonų bus jau šeštasis.
2013 metais pagamintas „Black Hawk IV“, turintis 5 litrų V8 formos variklį, pasiekiantį 390 arklio galių, jau yra atidirbęs penkis sezonus, įveikęs du Dakarus. Nepaisant to, visai neseniai Vilniuje, Gariūnų karjere vykusius 10 valandų trukmės testus „Juodasis vanagas“ atlaikė puikiai. Žinoma, prieš išleidžiant į karjere įrengtą trasą, komandos automobilis buvo perrinktas, atnaujinta didžioji dauguma jo detalių ir sistemų.
Pririjęs šimtus kilogramų smėlio, vingiuotoje ir kalvotoje karjero trasoje apsukęs dešimtis ratų, komandos bolidas dabar apžiūrimas technikų ir ruošiamas išsiuntimui į Prancūzijoje esantį „Le Havre“ uostą, iš kur keltu drauge su kita technika bus nugabentas į Pietų Ameriką.
1 OSCar + 2 x Toyota = 5 Dakarai
Tikimės, kad jau įveiktų kovų užgrūdintas ketvirtasis „Juodasis vanagas“ komandai padės sėkmingai įveikti ir šeštąjį Dakaro ralį. Tuo tarpu pasirausę atmintyje suskaičiavome, kad „General Financing team Pitlane“ komanda penkiuose jau buvusiuose Dakaruose dalyvavo su trimis skirtingais automobiliais. Pamenate, kokie jie?
2013-ieji – baltasis „OSCar“
Latvių konstrukcijos „OSCar O3“ su 6,2 litro darbinio tūrio, su 8 cilindrų benzininiu 350 arklio galių varikliu bei 550 litrų kuro baku. „Tokio tipo automobiliai nebuvo patys greičiausi, tačiau garsėjo patikimumu. Šiuo bolidu 2009 metais Aurelijus Petraitis jau buvo įveikęs Dakarą, pirmą kartą atsikrausčiusį į Pietų Ameriką“, – prisimena Benediktas Vanagas. Kadangi pirmasis Dakaro ralis komandai buvo ne iš lengvųjų, bolido patikimumą ekipažas patyrė savu kailiu. Tais metais „OSCar“ atlaikė ekipažo vertimąsi ir kelionę be priekinio stiklo, ir kabėjimą virš skardžio, ir vėlyvus grįžimus į ralio bivakus. 2013 metais baltasis „OSCar“ atgabeno komandą į 65-ą vietą bendroje Dakaro ralio įskaitoje.
2014-ieji – juodasis „OSCar“
2013-ųjų Dakaro ralį atlaikęs bolidas buvo atnaujintas. Gavo naują, galingesnį, apie 360 AG, variklį, efektyvesnę stabdžių sistemą, naujos konstrukcijos priekinis automobilio dizainas leido padidinti matymo kampą, kas ypač pagerino matomumą kopose. Gavęs juodą išorę, „OSCar“ tuomet pradėjo komandos „Black Hawk („Juodųjų Vanagų“) epopėją. Komandai jis padėjo įkopti į 35 vietą bendroje Dakaro įskaitoje.
2015-ieji – pirmoji „Toyota“
Komanda įsigijo „Toyota Hilux Overdrive“ bolidą, turintį 5 litrų V8 formos variklį, pasiekiantį 390 arklio galių, 6 bėgių sekvencinę greičių dėžę, 8 amortizatorius bei 500 litrų talpos kuro baką. „Tai buvo gerokai greitesnis bei patikimesnis bolidas nei „OSCar“. Su tokio tipo sportiniais automobiliais startavo nemažai greitų, privačių komandų lenktynininkų“, – priminė mums Benediktas Vanagas.
Būtent šį bolidą, pramintą „Black Hawk II“, vairuodamas Benediktas Vanagas susilaužė ranką, tačiau lenktynių nenutraukė. Nepaisant sulaužytos rankos, 11-ąjį etapą įveikė 4-tas – tai geriausias visų laikų Baltijos valstybių sporto pasiekimas „Dakare“. Tais metais komanda užkopė į 24 vietą bendroje įskaitoje bei pasiekė pergalę Dakaro privačių komandų įskaitoje.
2016-ieji – tas pats „Black Hawk II“
Po 2015-ųjų maratono komanda pilnai atnaujino turėtą „Toyota“ ir 2016-aisiais su ja startavo dar viename Dakaro ralyje, kurio finišą sėkmingai pasiekusi, bendroje įskaitoje užėmė 26-ą vietą. „2016-ųjų Dakaras buvo vienas iš sklandžiausių iš visų iki šiol turėtų maratonų Pietų Amerikoje“, – sako B. Vanagas.
2017-ieji – gamyklinės komandos „Toyota“„Toyota Hilux Gazoo Racing“ – naujesnės specifikacijos bolidas „General Financing team Pitlane“ komandoje atsidūrė besiruošiant 2017-ųjų Dakarui ir iš karto gavo „Black Hawk III“ vardą. Tokiais sportiniais automobiliais startavo „Toyota“ gamyklinė komanda 2015 metais. Esminiai skirtumai nuo prieš tai turėtos „Toyota Hilux Overdrive“: šiek tiek galingesnis variklis, nepriklausoma visų ratų pakaba bei geresnis svorio pasiskirstymas dėl į ratų bazę sutalpintų atsarginių ratų, iškėlus juos iš už galinės ašies. Deja, dėl apmaudaus bolido gedimo, įvykusio 3-iame greičio ruože, komandai teko anksti pasitraukti iš Dakaro ralio.