Naudinga žinoti 2018 07 18

Dviračiu į darbą: nepamirškite šalmo ir dar kelių dalykų

4775

Birželį „Independent“ skelbė, kad Nyderlandų infrastruktūros viceministrė, Stientje van Veldhoven, pasiūlė dar labiau skatinti važiavimą dviračiais: subsidijuoti dviračių įsigijimą ir už kiekvieną į darbą numintą kilometrą mokėti po 19 ct. Mūsų kolega Igoris, nuo balandžio 1 d. jau yra nuvažiavęs 1180,62 km. Nemažą dalį – keliaudamas į darbą.

Taigi Nyderlanduose jis būtų jau „primynęs“ apie 224,32 €. Nors Lietuvoje reikia užsispyrimo įveikti nepatogius Vilniaus gatvių ruožus, bet, kaip sako Igoris, važinėti dviračiu į darbą – misija įmanoma.

Dviračiu į darbą – pasiruošti paprasta

Igoris į darbą dviračiu važiuoja 11 km – iš Senamiesčio į Perkūnkiemį. Pakeliui tenka įveikti Narbuto kalną ir dviračiams nepritaikytus ruožus, stačius šaligatvius. Vis dėlto Vilniuje važinėjantys dviratininkai pripratę, kad patogiais dviračių takais gali riedėti ne visur.

Kaip sako Igoris, svarbiausia yra noras, o pasiruošimas kelionėms į darbą – visiškai paprastas: „Viskas, ko reikia – tai iš anksto pasirūpinti drabužiais, kuriuos vilkėsite darbe. Juos galima arba laikyti darbe, jei yra galimybė, arba atsivežti kartu su savimi kuprinėje. Na, ir važiuojant į darbą dviračiu, reikėtų turėti šiokį tokį laiko rezervą, nes dar reikės suspėti nueiti į dušą.“

Dviratininkams šalmas yra būtinas

Pastebėjome, kad į darbą atvažiuojantis Igoris vilki patogią dviratininko aprangą ir dėvi šalmą. Pasiteiravome jo nuomonės apie šalmo būtinumą:

„Mano manymu, važiuojant dviračiu šalmas yra privalomas aksesuaras. Galvą mes turime vieną, kitos nebus. Nenumatytos situacijos gali kilti visur, nesvarbu, kur planuoji važinėti – gatve ar parke – tad nėra prasmes rizikuoti ten, kur labai paprastai galima šios rizikos išvengti.“

Jis sako, kad nedėvintys šalmo dažniausiai teisinasi sakydami „nepatogu”, „negražu” arba „brangu”, bet visi šitie 3 argumentai neturi pagrindo.

„Su „nepatogu” – viskas paprasta: dažniausiai pakanka tik parinkti tinkamo dydžio ir formos šalmą, pasimatuoti jį prieš perkant.

Pigus kiniškas šalmas apsaugo galvą lygiai taip pat efektyviai kaip firminiai „Met“, „Bell“, „Giro“ ir kt., kainuojantys 100 € ir daugiau. Tad argumentas, kad šalmas – „brangu“ irgi neturi pagrindo, nes šalmą galima išsirinkti pagal savo kišenę ir taip apsaugoti galvą.

Pigūs ir brangūs firminiai šalmai skiriasi tik savo svoriu, ergonomika ir dizainu. Ir vienintelis svarbus faktorius čia yra ergonomika – kaip teisingai suprojektuoti šalmo laikymo mechanizmai, kaip efektyviai ventiliuojama galva ir t.t. Taigi, brangūs šalmai verti savo pinigų, bet skirtumai nėra labai žymūs.

Na, ir paskutinis argumentas, kad su šalmu atrodoma negražiai, keistai, ar jis netinka prie drabužių ir t.t. – irgi yra išsprendžiamas. Rinkoje šalmų pasirinkimas yra išties didelis, nuo sportinių iki „casual“ ar „retro“ stiliaus šalmų, tad jei estetinis klausimas yra svarbus, galima skirti šiek tiek daugiau laiko paieškai ir išsirinkti šalmą pagal savo skonį, pavyzdžiui, iš yakkay.com, begbicycles.com.“

Patyręs dviratininkas primena, kad šalmas yra vienkartinis, skirtas vienam stipriam smūgiui atlaikyti. Medžiaga, iš kurios gaminamas šalmas, labai gerai sulaiko smūgį, bet smūgio metu dažniausiai įskyla. Tai reiškia, kad šalmas prarado savo apsaugines funkcijas ir reikia įsigyti naują.

Dviratininkams reikalingiausi daiktai

Daug dviračiu važinėjantis Igoris tikrai gali patarti, kokie daiktai yra reikalingi, norint keliauti patogiai. Jo sąraše būtiniausi priedai, apie kuriuos turėtų pagalvoti pradedantys dviratininkai:

Šalmas. Apie jo būtinumą Igoris jau išsakė savo nuomonę.

Gertuvė ir jos laikiklis. Važiuojant dviračiu, organizmas praranda skysčius labai greitai, nors pats žmogus iš pradžių dažnai to net nejaučia. Gerti vandenį, važiuojant dviračiu, reikia pradėti anksčiau nei pajunti troškulį. Idealu – bent pora gurkšnių kas 10-15 min.

Galinis ir priekinis mirksintys žibintai. Pravers tiek važinėjant parke vakarais, tiek važiuojant važiuojamąja kelio dalimi. KET reikalavimuose pasakyta, kad važiuodamas važiuojamąja dalimi, dviratininkas privalo dėvėti drabužius su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje ir gale turi degti atitinkamai baltos ir raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, reikia ir žibintų, ir drabužių su atšvaitais.

Kompaktiška pompa. Važinėjant trumpus atstumus, pakanka turėti pompą namuose ir periodiškai tikrinti slėgį padangose.

Šešiakampių raktų rinkinys. Jie būtini norint pareguliuoti sėdynės aukštį, prisukti atsilaisvinusius varžtus.

Purvasaugiai. Mūsų klimatui – tai privalomas dalykas.

• Bent bazinė dviratininko apranga – marškinėliai ir šortai su paminkštinimu.

Nebūtinas, bet praktiškas aksesuaras dviratininkams, kurį rekomenduoja Igoris:

Dviračio kompiuteris. „Mano manymu, svarbiausios dviračio kompiuterio funkcijos – spidometras, nuvažiuotas atstumas, laikrodis, laikas praleistas kelyje, vidutinis greitis, kadensas (pedalų sukimo dažnis).

Paskutinė funkcija yra labai svarbi pradedantiems dviratininkams. Optimalus kadensas yra 80-100 apsisukimų per minutę. Naujokai gi dažnai važinėja per aukštomis pavaromis nei reikėtų, todėl suka pedalus su didesne jėga negu reikia.

Tuo metu apsisukimų per minutę būna tik 40-50 ir taip jie gali pakenkti kelio sąnariams. Pradedantiesiems dviratininkams būtų gerai visada matyti savo pedalų sukimo greitį.“

Su dviračiu – ir laisvalaikiu

Igoris ne tik į darbą važiuoja dviračiu. Laisvalaikiu jis taip pat mina pedalus mėgstamais maršrutais: Vingio parke, dviračių takais palei Nerį, Valakampiuose.

Drauge su 60 kolegų Igoris dalyvauja „Endomondo“ iššūkyje. Jo tikslas – visiems kartu nuvažiuoti, nueiti, nubėgti 20 tūkst. kilometrų nuo balandžio 1 iki rugsėjo 30 d. Šiuo metu kolektyvas jau yra surinkęs 18 938 km.

„General Financing“ įmonė, skatindama darbuotojus aktyviau judėti, už įveiktą iššūkį darbuotojams skirs prizą. Šiemet tai bus gimnastikos (sporto) kamuoliai kabinetuose.

Igoris turi ir daugiau planų, susijusių su dviračiais: išsiruošti į kelionę ar pirmą kartą sudalyvauti „Velomaratone“.

Dėkojame už pokalbį ir linkime sėkmingai įgyvendinti savo dviratiškus planus!

Jei svarstote dviračio ar jo aksesuarų įsigijimą, susipažinkite su pirkimo išsimokėtinai galimybe.

bank chat coins customers danger-sign experts goals invoice online-payment recommendations transfer-money video-button