Dyzelinis ar benzininis – kokį naudotą automobilį verta rinktis?
Frankfurto miesto gyventojai jau gavo pranešimus, kad nuo 2019 m. vasario mėn. į miesto centrą negalės įvažiuoti senesnių modelių dyzeliniais automobiliais. „Dyzelino klausimas“ ir diskusijos pasiekia ir tikrus dyzelio gerbėjus – lietuvius. Mūsų partnerio, naudotų automobilių pardavėjo „Autipa“ teiravomės, kada pirkėjui verta rinktis dyzelinį ar benzininį automobilį.
Kokie vairavimo įpročiai lemia, kad vairuotojui geriau būtų rinktis dyzelinį / benzininį automobilį?
Pagrindiniai skirtumai visais laikais buvo kuro sąnaudos ir eksploatavimo kaštai. Dyzelinis variklis dažniausiai sunaudoja mažiau kuro, bet jo remontas gali kainuoti brangiau. Benzininio variklio kuro sąnaudos yra didesnės, tačiau aptarnavimas – dažniausiai pigesnis.
Ar yra pirkėjų, kurie automobilio paiešką pradeda iš karto nusiteikę ties konkrečia degalų rūšimi?
Dauguma pirkėjų, kurie atvyksta pirkti automobilio, jau yra apsisprendę, kokia degalų rūšimi varomo automobilio jie ieško. Apie konkretų modelį ir markę, jo variklį pirkėjai jau būna surinkę pakankamai daug informacijos. Štai kodėl retas kuris, ieškodamas, pavyzdžiui, dyzelinio automobilio, kreips dėmesį į benzininį, nebent jis turės kažkokių papildomų funkcijų.
Ką dažniau renkasi lietuviai?
Dažniausiai lietuviai renkasi dyzelinius mažalitražius automobilius dėl pigaus remonto ir žemų kuro sąnaudų.
Jūs, kaip ekspertas, kokį automobilį rekomenduotumėte ir kodėl?
Tiems, kas daug keliauja tiek mieste, tiek užmiestyje, siūlyčiau dyzelinį automobilį. Taip sutaupysite pinigų degalams. Važinėjant mieste ir mažais atstumais – rekomenduoju benzininį automobilį dėl paprasto ir pigesnio aptarnavimo.
Trumpai apie naudotus benzininius automobilius:
Privalumai:
• Naudoti benzininiai automobiliai Lietuvoje dažniausiai būna pigesni;
• Lengviau užvesti per šalčius;
• Mažesnio litražo automobiliams draudimas kainuoja pigiau.
Trūkumai:
• Didesnės degalų sąnaudos;
• Brangesni degalai.
Trumpai apie naudotus dyzelinis automobilius:
Privalumai:
• Degalai kainuoja mažiau;
• Varikliai dažnai būna ekonomiškesni;
• Dyzeliniai automobiliai laikomi ilgaamžiškesniais;
• Lengviau parduodamas naudotas automobilis dėl didesnės paklausos.
Trūkumai:
• Garsiau dirbantis variklis;
• Sunkesnis užvedimas esant šaltiems orams;
• Naudotų automobilių kaina dėl paklausos – didesnė.
• Numatomi apribojimai Europoje, aktualūs važinėjantiems į užsienį, didėjantis akcizo mokestis ir pan.
Kokius mitus yra tekę girdėti apie benziną / dyzeliną?
Dažnai sakoma, kad dyzeliniai automobiliai teršia gamtą labiau už benzininius, bet lygiai taip pat teršti gali ir neprižiūrimas benzininis automobilis. Svarbiausia yra automobilio aptarnavimas laiku ir tinkamai autoservise.
Ar pirkėjai reaguoja į įvairias žinias iš ES, pavyzdžiui, apie draudimą dyzeliniams automobiliams įvažiuoti į miestų centrus?
Paskutiniu metu suaktyvėjus diskusijoms apie papildomų mokesčių įvedimą dyzelinių automobilių vairuotojams tai tapo didele problema, kadangi brangstant draudimui ir kitiems transporto priemonių eksploatacijos įkainiams, kiekvienas papildomas mokestis yra labai jautriai priimamas pirkėjų.
Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso taryba 2018 m. liepą pristatė pirmą kartą Lietuvoje atliktą bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimą: suskaičiuotos visos išlaidos, patiriamos vartotojo per 4 metų eksploatacijos laikotarpį.
Dyzeliu varomi automobiliai atsidūrė antroje vietoje pagal eksploatacijos pigumą (po varomų dujomis). Benzinas užima tarpinę padėtį tarp elektromobilių ir dyzelio. Rengiant studiją įvertinta daug veiksnių, ne tik automobilio įsigijimo bei pardavimo kaina ir degalų kaina.
Jei svarstote įsigyti ar remontuoti automobilį, susipažinkite su GENERAL FINANCING BANKO siūloma AUTOLIZINGO paslauga.