GFB komanda 2024 12 19

GF BANKAS užbaigia metus nuosekliu augimu, teigiami lūkesčiai – ir dėl 2025-ųjų

Justinas Muleika GF BANKO vadovas v2

GF BANKAS šiemet nuosekliai augino rezultatus pagrindinėse savo veiklos srityse ir fiksavo reikšmingą kai kurių taupymo produktų populiarumo šuolį. Justinas Muleika, GF BANKO generalinis direktorius, teigiamai vertina ir bendrą ekonominę pastarųjų metų aplinką, tačiau nerimą vadovui kelia apsukas didinantis finansinis sukčiavimas. „Nepaisant edukacinių pastangų ir institucijų bei finansų įstaigų siekio apsaugoti žmones, sukčiavimo prevencija išlieka svarbia užduotimi ir ateinantiems metams“, – vieną didžiausių skaudulių visoje finansų rinkoje įvardija J. Muleika.

Kaip vertinate pastarųjų metų ir dabartinę ekonominę aplinką?

Kalbant apie ekonomines sąlygas apskritai, šie metai buvo net geresni nei buvo planuojama jų pradžioje. Kaip rodo institucijų prognozės, ir kitais metais tikimasi pagrindinių rodiklių gerėjimo. Žinoma, dėl Lietuvos ekonomikos atvirumo sukrėtimas bet kurioje mums svarbioje didesnėje rinkoje pasijunta gana greitai. Tačiau kol kas lūkesčiai – teigiami.

Didžiąją 2024 metų dalį gyvenome aukštų palūkanų sąlygomis. Kaip aukštų palūkanų laikotarpis paveikė GF BANKO veiklą ir klientų įpročius?

Šie metai buvo palankesni tiems, kurie norėjo taupyti. Mes fiksavome smarkiai išaugusį klientų, norinčių pasinaudoti geromis indėlių sąlygomis, skaičių. Kai kurių produktų, kaip lankstumu pasižyminti taupomoji sąskaita, poreikis išaugo dukart, taip pat toliau augo ir mūsų paskolų portfelis.

Europos centriniam bankui (ECB) palaipsniui mažinant palūkanas, tai atsispindės ir mūsų banko veikloje: indėlių patrauklumas gali atslūgti, tačiau lengviau taps turintiems paskolas ir norintiems pasiskolinti. Galbūt dalis klientų, kurie atėjo į GF BANKĄ vien dėl taupymo produktų, gali pasitraukti, bet nemanau, kad tai bus ženkli dalis, kadangi ir toliau greičiausiai galėsime pasiūlyti vienas iš geriausių indėlių palūkanų rinkoje. Nors taupomosios sąskaitos populiarumas gali šiek tiek sumažėti, vis dėlto tikiuosi, kad žmonės, kurie šį taupymo būdą jau išmėgino, jo neatsisakys, kadangi taupomoji sąskaita turi savybių, kuriomis nepasižymi kiti taupymo įrankiai: leidžia ir šiek tiek uždirbti, ir bet kada prireikus atsiimti lėšas.

Kokia šiemet buvo pagrindinių GF BANKO veiklos rodiklių dinamika?

Banko rezultatų pasiekėme tokių, kokius ir planavome. Nuosekliai augome visose srityse, kiek daugiau augo paskolų portfelis, tačiau ir indėlių portfelis tolygiai didėjo. Paskolų portfelis paaugo 15,8 proc. iki 142 mln. eurų, o indėlių portfelis paaugo 13,3 proc. iki 134 mln. eurų.

Ar per šiuos metus susidūrėte su kokiais nors iššūkiais, kurie būtų tapę jums rimtu galvosūkiu?

Visai finansų rinkai didžiausias iššūkis yra tai, kad toliau didėja finansinio sukčiavimo mastai. Tą liudija statistika, apie tai komunikuoja Lietuvos bankas. Kaip skelbia Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centras, šiemet trečiąjį ketvirtį finansiniai sukčiai kėsinosi iš žmonių išvilioti 8,9 mln. Eur, o bendra iš gyventojų ir įmonių išviliota suma siekė 4,8 mln. Eur. Finansų įstaigoms pavyko apsaugoti 42 proc. sukčių bandytų išvilioti lėšų.

Dedame daug pastangų, šviesdami klientus apie sukčių pinkles ir mėginame apsaugoti žmones, tačiau skaitmeninėje erdvėje įsisiautėję finansiniai nusikaltėliai toliau didina pagreitį, todėl sukčiavimo prevencijos komunikacija išliks svarbi ir ateinančiais metais.

GF BANKAS – specializuotas bankas, teikiantis keletą paslaugų, tačiau nesiūlantis einamosios sąskaitos, mokėjimo kortelių ir kitų „klasikiniams“ bankams būdingų atributų. Kaip manote, ar esate įsitvirtinę vartotojų akyse kaip bankas, ar labiau kaip siauresnės specializacijos finansų įstaiga?

Mes visiškai nesikratome specializuoto banko pavadinimo. GF BANKO ambicija ir tikslas – tapti geriausiai žinomu specializuotu banku, o mūsų kelias į tai – dėmesys, sutelktas į svarbiausių, aukštą vertę kuriančių produktų vystymą. Neplanuojame tapti kasdienės bankininkystės poreikiams skirtu banku, tačiau mūsų, kaip specializuoto banko, paslaugas, klientai jau įvertino ir suprato. Tad siekiame ir toliau būti jiems ištikimi, siūlyti naujus patrauklius produktus ir auginti klientų pasitenkinimą.

Kas jums labiausiai teikia pasitikėjimo konkurencinėje aplinkoje?

Kaip minėjau, nuosekliai augame visose veiklos srityse. Tai įrodo, kad mūsų veikla, tai, ką darome, yra rinkai reikalinga ir svarbu. Be to, džiugina aukšti klientų lojalumo rodikliai. Žmonės kreipiasi į GF BANKĄ ir čia dažnai pasilieka, tiek kalbant apie indėlius, tiek apie paskolas. Daugelis klientų kreipiasi ne vieną kartą dėl įvairių poreikių, tai įrodo, kad viena iš mūsų esminių stiprybių – klientų aptarnavimas. Tai labai svarbu ir teikia organizacijai pasitikėjimo.

Turbūt kiekvienos organizacijos vadovas sakytų, kad be tvirtos, kompetentingos komandos verslo sėkmė – neįmanoma. Kuo išskirtinė GF BANKO komanda?

Labiausiai džiugina tai, kad komandoje turime daug ilgamečių darbuotojų, kurie dirba dešimt ar daugiau metų. Žinoma, prisijungia ir naujų, o svarbiausias kriterijus, kviečiant naujus specialistus – kad žmogus norėtų dirbti šį darbą, kaip mes kartais sakome, „kad akys degtų“. Viską galima išmokti, svarbiausia – turėti noro ir gebėti dirbti su kitais komandos nariais, kadangi banke yra daug skirtingų sričių ir veiksmus reikia derinti tarpusavyje.

Malonu ir tai, kad nemažai darbuotojų mus susiranda pagal esamų ar jau buvusių darbuotojų rekomendacijas. Išgirdę, kaip kitiems sekėsi dirbti GF BANKE, ne vienas pasirenka mus kaip darbdavį. Turime ir „grįžusiųjų klubą“, kaip jį juokais vadiname – dalis kolegų buvo susiradę kitus darbus, pamėgino ir grįžo pas mus. Visa tai liudija, kad darbuotojams esame patraukli organizacija.

Jūs taip pat esate ilgametis darbuotojas – kaip GF BANKAS keitėsi per šiuos metus? Kuriuos lūžio taškus, išgyventus per savo karjerą, paminėtumėte?

Įmonė „General Financing“ buvo įsteigta 2005, aš prisijungiau 2009-aisiais. Mano asmeninis pavyzdys patvirtina, kad organizacijos viduje įmanoma sėkmingai kopti karjeros laiptais. Per šį laiką organizacija smarkiai keitėsi, didžiausias lūžis buvo tapimas banku 2020-aisiais. Tačiau kitas svarbus virsmas buvo ir anksčiau, kai tapome bankinių grupių dalimi: 2008-aisiais – Prancūzijos banko „Societe Generale“ grupės dalimi, o nuo 2013-ųjų priklausome Švedijos finansų grupės patronuojančiai bendrovei „Marginalen AB“. Įsiliejus į šias grupes, organizacijoje buvo sudėlioti bankui artimi procesai, todėl pats tapimas banku buvo gan natūralus kitas žingsnis, kuriam nuosekliai ruošėmės. Pastarieji penkeri mūsų organizacijos, kaip banko, veiklos metai – evoliucijos, ne revoliucijos laikotarpis. Tai labai gerai, kadangi kiekvienam bankui svarbu stabilumas. Šiuo metu žengiame į dar vieną 2020 metais prasidėjusių pokyčių etapą ir keičiame savo prekių ženklą  – nuo šiol jis bus toks pats, kaip ir banką valdančios įmonės pavadinimas – GF BANKAS.

GF BANKAS remia ne vieną socialinę iniciatyvą. Kurios iš jų svarbiausios? Kokios vertės tai teikia organizacijai?

Socialines sritis, kuriose stengiamės būti aktyvūs, atsirenkame pasitardami su darbuotojais, klientais, partneriais. Metų pradžioje apklausėme šią auditoriją, sulaukėme didelio įsitraukimo, ir pasitvirtinome visiems mums labiausiai rūpinčias paramos kryptis: vaikai, susiduriantys su nevaikiškais iššūkiais, ir vieniši bei sergantys senoliai. Ne vienerius metus bendradarbiaujame su „Rimanto Kaukėno paramos fondu“, „SOS vaikų kaimais Lietuvoje“, „Padėk gatvės vaikams“, skiriame stipendijas moterims, kurios augina sergančius vaikus, mokytis „WoW University“. Šiais metais taip pat skyrėme paramą „Lietuvos Raudonojo kryžiaus“ programai „Šilti apsilankymai” bei programai „Maltiečių sriuba“.

bank chat coins customers danger-sign experts goals invoice online-payment recommendations transfer-money video-button