Kaip išsirinkti tikrai GERĄ automobilį?
Naudoto automobilio išsirinkimas gali tapti tikru galvos skausmu. Prie to prisideda ir kai kurie visuomenėje sklandantys mitai, sukeliantys dar daugiau abejonių renkantis transporto priemonę. Paneigti pačius populiariausius mitus užtruks vos 5 minutes – tiesiog skaitykite toliau.
Mitas nr. 1: Vokiški automobiliai geresni už prancūziškus, švediškus ir kitus
Tai – lietuviškas mitas. Vokiečių, kaip labai tvarkingų, drausmingų žmonių, įvaizdis persimėtė ir ant automobilių, todėl pirkėjai mūsų šalyje galvoja, kad vokiški automobiliai taip pat yra tvarkingesni bei kokybiškesni. Tačiau jei pasižiūrėtume į statistiką, vokiški automobiliai nėra geresni už kitus. Yra labai gerų modelių, bet yra ir visai prastų. Jeigu paimtume tokį Lietuvoje ypač mylimą modelį, kaip VW Passat 1.9/2.0 TDI, tai jis yra vienas iš labiausiai gendančių automobilių ne tik „Volkswagen“ šeimoje, bet ir šiaip tarp visų vokiškų automobilių.
Mitas nr. 2: Vokiškų automobilių detalės pigesnės
Kadangi vokiški automobiliai yra labai populiarūs, jų detalių yra atvežama daugiau, jos yra pigesnės. Tačiau lazda turi du galus. Kai egzistuoja detalių (ir ypač pigių) paklausa, tuomet žymiai daugiau jų atvežama iš Kinijos. Šios detalės būna prastos kokybės, jas pakeisti sudėtingiau, atsiranda gedimai.
Pavyzdys. Kiniškas šarnyras atlaikys 20 tūkst. km, kai toks pats šarnyras, įmontuotas japoniškame automobilyje ir kuriam nėra kiniško pakaitalo, laikys visus 60 tūkst. km. Toks šarnyras gali kainuoti tris kartus brangiau, bet pakeitimas ir vieno, ir kito kainuoja tiek pat. Įsigijus kinišką detalę, ją turėsi keisti tris kartus ir galiausiai sumokėsi žymiai daugiau.
Mitas nr. 3: Dyzelinis variklis geriau už benzininį
Dėl dyzelinių automobilių populiarumo, jie yra brangesni. Jų kaina išauga ne tik dėl to, kad variklis gamybos metu kainuoja brangiau (kas tikrai yra iš dalies tiesa), bet ir dėl to, kad tokie automobiliai yra itin paklausūs, žmonės už juos yra linkę mokėti daugiau. Tačiau retas pirkėjas paskaičiuoja automobilio eksploatavimo kaštus ir tiesiog daugina kuro sąnaudas iš per mėnesį nuvažiuotų kilometrų skaičiaus. Paskaičiavus kilometro kainą galima pamatyti, kad dyzelinis automobilis ekonomiškumu pradeda pirmauti prie benzininį (su sąlyga, kad abu automobiliai yra analogiški) tik jei per metus nuvažiuojama 20 tūkst. km ir daugiau.
Mitas nr. 4: „Nedaužtas, garantuoju“
Pagal bendrą statistiką 40 proc. automobilių patiria autoįvykius. Ir tai tik skaičiuojant registruotus autoįvykius. Dalis jų būna smulkesni, todėl neregistruojami. Tai reiškia, kad tik pusė automobilių teoriškai gali būti nedaužti. Nuo šios pusės reikia atskaičiuoti automobilius su sugedusiais mechaniniais agregatais (variklio, pavarų dėžių gedimai). O jų, tokiose šalyse, kaip pvz. Vokietija, dažniausiai neremontuoja, nes remontas kainuoja labai daug ir tiesiog neapsimoka. Tuo tarpu pas mus šiuos gedimus sutvarko, nes net ir tokių sudėtingų techninių operacijų darbo jėga yra kur kas pigesnė. Be to, Lietuvoje neprivaloma remonto patikra. Taigi, kad automobilis atvažiavo nedaužtas, be gedimų ir nedažytas yra išties nedidelė tikimybė.
Mitas nr. 5: Į automobilį neverta daug investuoti, nes jis greitai nuvertėja
Ar verta pirkti 20 metų senumo automobilį? Jeigu senas automobilis buvo reguliariai prižiūrimas, kartais jis gali būti net geresnis pasirinkimas negu naujesnis modelis. 20 metų senumo automobilis jau atsikratė visų vaikiškų ligų, dažniausiai tie agregatai, kurie turėjo sugesti, sugedo ir buvo pakeisti naujais. Senesnių automobilių remonto kaštai taip pat būna kur kas mažesni, nes ir patys remontininkai žiūri į senesnį automobilį kaip į mažesnes pajamas turintį klientą. Tokiame automobilyje viskas keičiama lengvai, tačiau jis turi būti ne ilgai stovėjęs, o prižiūrimas ir eksploatuojamas.
Jei svarstote įsigyti ar remontuoti automobilį, susipažinkite su AUTOLIZINGO paslauga.