GFB komanda 2021 07 21

Kaip tapti banku: unikali GENERAL FINANCING BANKO patirtis

eJUJU 4611 v2

Vienerių metų banko veiklos sukaktį šiemet minintis GENERAL FINANCING BANKAS rinkoje įsitvirtino kaip lanksti ir greita bankinė organizacija, kuri ne tik teikia paskolas, bet ir priima indėlius itin geromis sąlygomis. Tačiau banku per vieną dieną netampama – GENERAL FINANCING BANKO atstovai pabrėžia, kad ankstesnė organizacija ilgai brendo virsmui banku, o tai, kokia ji yra dabar – natūralios finansų organizacijos evoliucijos, bendrų komandos pastangų bei kruopščiai sustyguotų procesų rezultatas.

2020 m. birželį bankas pradėjo priiminėti gyventojų indėlius. Pirmą veiklos mėnesį bankas pritraukė 8 mln. Eur gyventojų indėlių, antrą – 18 mln. Eur. „Vėliau indėlių srautai stabilizavosi, bet mūsų pasiūlytos terminuotųjų indėlių palūkanos išlieka itin patrauklios ir nemanau, kad tai pasikeis artimoje ateityje. Vis dar neigiamų palūkanų rinkoje mūsų indėlių palūkanos atrodo labai gerai“, – pažymi Mantas Gikys, GENERAL FINANCING BANKO Iždo departamento vadovas.

Valdas Bernatavičius, GENERAL FINANCING BANKO valdybos narys, sako, kad organizacijos augimas banko link buvo logiškas ir natūralus.

„Banko licencija reiškia daugybę naujų iššūkių, susijusių su ypač griežta veiklos kontrole, taigi šis žingsnis buvo gerai apgalvotas. Mūsų pagrindinis motyvas buvo tai, kad banko veikla atveria nemažai naujų verslo galimybių. Tarkime, gyventojų indėliai su dabartinėje rinkoje palyginti solidžiomis palūkanomis – patogu ir naudinga klientams, o mums ši paslauga atveria naujų, patrauklių finansavimo galimybių ir padeda atrasti naujus vartotojų segmentus. Apibendrinant, banku tapome todėl, kad atėjome į kitą organizacijos augimo etapą, kuris leidžia mums geriau išnaudoti savo potencialą ir tuo pačiu teikia naudą klientams“, – sako V. Bernatavičius.

Pokyčiai ir rezultatas

Norint sėkmingai dirbti jau turint banko licenciją, tam reikia iš anksto rimtai pasiruošti, pastebi V. Bernatavičius.

„Žinoma, ir prieš tampant banku mūsų organizacijos procesai buvo puikiai sustyguoti, tą liudija mūsų turimi ISO sertifikatai. Tačiau banko licencijos turėjimas keičia teisinį statusą, atsiranda naujų produktų – dėl to būtina keisti verslo procesus, įgyvendinti atitikties, pinigų plovimo prevencijos (AML) ir kitus reikalavimus. Visoje organizacijoje turbūt nebuvo srities, kurioje nebūtų pokyčių“, – pasakoja GENERAL FINANCING BANKO valdybos narys.

Didelių pakeitimų pareikalavo informacinių sistemų sritis, atsirado naujų kompetencijų kitose srityse. Keitėsi korporatyvinė kultūra, matoma kasdienėje veikloje ir vidiniame bendravime. Nuolatinis tobulėjimas, darbuotojų mokymasis, naujos techninės ir vadinamosios „minkštosios“ žinios – tokią gyvenseną perėmė GENERAL FINANCING BANKAS.

„Organizacija tarsi pradėjo save kitaip vertinti iš vidaus. Visada žinojome, kad savo darbą privalome padaryti gerai, bet dabar reputacinis veiksnys verčia dar labiau pasitempti, – sako V. Bernatavičius. – Geras įvaizdis yra universalus matmuo, jo nori visi. Pagal mūsų strategiją, esame nedidelis bankas, atradome savo nišą. Stengiamės įžvelgti savo konkurencinius pranašumus, kur esame lankstesni ir greitesni už didžiuosius rinkos žaidėjus. Tikimės, kad kliento akyse besiformuojantis įvaizdis atitiks šiuos mūsų lūkesčius.“

Organizacijos tapimas banku sutapo ir su Covid-19 pandemijos pradžios nežinia. Ruošdamasis šokti į bankų lygą, GENERAL FINANCING BANKAS privalėjo, šalia kitų procesų pertvarkymo, užtikrinti nuotolinį darbą bei saugų klientų aptarnavimą, laikinai išnykus kontaktinėms paslaugoms. „Dvigubas iššūkis“, – konstatuoja V. Bernatavičius.

Dvigubas ar ne – šis iššūkis jau įveiktas. Dabar GENERAL FINANCING BANKAS jaučiasi esantis naujo kelio pradžioje ir tikisi, kad ateityje banko siūlomų produktų paklausa toliau augs.

Terminuotųjų indėlių renesansas

GENERAL FINANCING BANKAS kruopščiai vertina kiekvieną naują iniciatyvą ar produktą, atsižvelgiant į tai, ko rinkoje stinga ir, priešingai, kur fiksuojamas pasiūlos perviršis. Dar prieš tampant banku, organizacijoje buvo galima pasiimti vartojimo paskolą, naudotis refinansavimo, pirkimo išsimokėtinai, AUTOLIZINGO paslaugomis. Tapęs banku, šalia ankstesnių populiarių paslaugų GENERAL FINANCING BANKAS iš naujo „atrado“, regis, visiškai paprastą ir visiems seniai pažįstamą produktą – terminuotuosius indėlius.

„Tai buvo primirštas produktas. Anksčiau terminuotuosius indėlius siūlė kone visi bankai, dabar indėlių arba nebepriima, arba jie imami už nulines palūkanas. Galima sakyti, šio pasiūlymo rinkoje beveik nėra, o mes jį klientams grąžinome patraukliomis sąlygomis – pavyzdžiui, 2% palūkanų už pusantrų metų trukmės indėlį. Klientui tai suteikia pasirinkimą siekiant, kad pinigai nenuvertėtų, ypač turint galvoje, kad lėšos kartais tiesiog „guli“ einamosiose sąskaitose iš inercijos ar užmaršumo. Kita vertus, kalbant apie verslą, mūsų bankui tai – stabilus finansavimo šaltinis, leidžiantis išduoti vartojimo paskolas palankesnėmis sąlygomis“, – paaiškina M. Gikys, GENERAL FINANCING BANKO Iždo departamento vadovas.

V. Bernatavičius priduria, kad nedideliam bankui pinigai nėra pigūs, o finansavimas įmanomas iš palyginti nedidelio skaičiaus šaltinių – akcinio kapitalo, išleistų vertybinių popierių, tarpbankinių paskolų. Gyventojų indėliai – vienas iš tradicinių banko finansavimo būdų.

„Neišradinėjame dviračio. Makroekonominė situacija tokia, kad didiesiems bankams nebeapsimoka mokėti didesnių palūkanų. O mums, mažesniems, naujiems rinkoje ir turintiems atitinkamą kapitalo struktūrą, pakankamai naudinga tiek mokėti didesnes palūkanas klientui, tiek užsitikrinti gerą finansavimo šaltinį“, – pažymi GENERAL FINANCING BANKO valdybos narys.

Pašnekovai pabrėžia: GENERAL FINANCING BANKAS nėra ir artimiausiu metu neketina tapti ta įstaiga, kuri teikia visas žinomas banko paslaugas. „Šiuo metu mūsų specializacija – terminuotieji indėliai ir vartojimo paskolos. Nesame ta bankinė įstaiga, į kurią, kaip dažnai įprasta, klientui pervedamas atlyginimas, atliekami mokėjimai ir pan. Mes lengvai ir patogiai priimame indėlius – tai atliekama nuotoliniu būdu arba skyriuose. Mūsų klientų indėliai yra draudžiami įstatymų nustatyta tvarka,  o palūkanos – vienos geriausių tarp Lietuvos bankų. Neseniai išaugusi euro zonos infliacija tik dabar pradeda pasivyti mūsų ilgų terminų palūkanų normas“, – sako M. Gikys.

Nuo idėjos iki starto

Justinas Muleika, GENERAL FINANCING BANKO generalinio direktoriaus pavaduotojas, pažymi, kad nors organizacija jau metus veikia kaip bankas, kelias iki šio rezultato buvo daug ilgesnis: nuo idėjos iki banko starto praėjo bent pora metų darbo ir pokyčių.

„Ir nors banko pradžia sutapo su visą pasaulį užklupusia pandemija, džiaugiamės, kad banko startas buvo sėkmingas, sulaukėme klientų pasitikėjimo, augančio klientų ir indėlių portfelio. Kaip minėjo kolega Mantas, šiuo metu turime geras sąlygas padėti terminuotąjį indėlį ir, nors neplanuojame viso spektro bankinių paslaugų, ateityje tikimės klientams pasiūlyti dar daugiau specializuotų produktų ir sprendimų“, – perspektyvą brėžia J. Muleika.

Universalios taisyklės, kurias primena GENERAL FINANCING BANKAS:

  • Saugioje (risk-free) stotelėje turėtų būti laikoma suma, prilygstanti žmogaus 6 mėn. pragyvenimo išlaidoms. Kokia ši suma, priklauso nuo gyvenimo būdo – vieni išlaidauja daugiau, kiti mažiau. 
  • Terminuotojo indėlio sandorį verta sudaryti tada, kai laukiamos palūkanos atpirks tokius dalykus, kaip sandorio sudarymui sugaištas laikas. Kuo mažesnis indėlis – tuo mažesnės palūkanos. Indėlis – saugi stotelė ir tam atvejui, kai svarstoma dėl tolesnių (rizikingesnių) investicinių sprendimų.
  • Jei esate užmaršus ir kasdien netikrinate savo „laisvų“ lėšų sąskaitų, rinkitės automatinį terminuotojo indėlio pratęsimą: lėšos ir pasibaigus pirmajam terminui toliau uždirbinės palūkanas, o panorėję atsiimti pirminį indėlį, tą padarysite be jokių sunkumų (prarandamos tik naujos palūkanos už dienas po paskutinio pratęsimo).
  • Net ir turint geras kitas investavimo galimybes, dalį sumos naudinga įdėti į draustus terminuotus indėlius, nes tai leidžia susimažinti riziką iki priimtino lygio – įdėjus pusę sumos, bendra portfelio rizika bus perpus mažesnė.
bank chat coins customers danger-sign experts goals invoice online-payment recommendations transfer-money video-button