GFB komanda 2021 10 27

Pakeliui į darbą GENERAL FINANCING BANKE: svarbu ir abipusis supratimas pokalbio metu

Julija Stariene personalo specialiste

Pirmasis įspūdis, kurį darbo pokalbio metu darbdavys ir kandidatas susidaro vienas apie kitą, neretai nulemia abiejų šalių pasirinkimą. Todėl svarbios net pirmosios šio susitikimo akimirkos, bendravimo tonas, o jau vėliau pereinama ir prie aptariamos darbo pozicijos detalių, teigia GENERAL FINANCING BANKO ekspertai ir dalijasi savo patirtimi pritraukiant reikiamų darbuotojų.

Julija Štarienė, GENERAL FINANCING BANKO personalo specialistė, pasakoja, kad darbo pokalbis šioje organizacijoje – ne formalus darbdavio prisistatymas, o natūralus ir šiltas bendravimas, svarbus abiem pokalbio šalims. Tokia bendravimo atmosfera padeda lengviau pamatyti kandidato gebėjimus, patirtį vienoje ar kitoje srityje, ambicijas ir siekius, su darbdaviu susijusius lūkesčius. Savo ruožtu pokalbyje dalyvaujantys banko atstovai atsižvelgia į kandidato kvalifikaciją, į tai, kaip jis suvokia keliamus tikslus, kokių užduočių tikisi, koks jo požiūris į organizacijos kultūrą ir kokia motyvacija mokytis bei tobulėti, kaip elgiasi neapibrėžtose situacijose ar užduotyse.

„Dažnai sulaukiame atsiliepimų iš kandidatų, kad pokalbis buvo šiltas, o bendravimas – lengvas, nes organizacijos atstovai ne tik išsamiai apibūdina poziciją, bet ir padeda išvengti pirmojo pokalbio streso. Jau priimti į darbą kolegos, vertindami priėmimo procesą, atkreipia dėmesį, kad kartais atsirenkami ir kandidatai, kuriems galbūt stigo reikiamos patirties ar kvalifikacijos tai konkrečiai pozicijai. Mes esame pasiruošę padėti, sudaryti sąlygas mokytis – svarbiausia, kad sutaptų įmonės ir kandidato požiūris į tam tikrus vertybinius dalykus, kuriais pagrįsta visos organizacijos kultūra“, – pažymi J. Štarienė.

Rokas Budrys, GENERAL FINANCING BANKO Administravimo ir technikos skyriaus vadovas, priduria – sąlygos rinkoje dabar tokios, kad nėra paprasta rasti žmogų konkrečiai pozicijai, tai yra, kandidatą, kuris turėtų visas reikiamas savybes.

„Net ir panašiai vadinamos pozicijos kiekvienoje įmonėje gali atrodyti skirtingai, taigi iš kitos organizacijos atėjęs žmogus gali ir neatitikti visų reikalavimų. Kai renkuosi kandidatą į savo komandą, man labai svarbu, kad žmogus būtų motyvuotas, nevengiantis iššūkių. Mums norisi, kad žmogus turėtų užsidegimo, noro tobulėti su komanda“,  – pasakoja R. Budrys.

Apklausos: darbuotojo patirties atspindys

„Atliekame priimtų kandidatų apklausas norėdami stebėti ir apibendrinti naujai prisijungusių kolegų patirtį. Apklausos duomenys renkami apie skirtingus laikotarpius – prieš tampant potencialiu kandidatu, atrankos etapu (momentas, kai kandidatas priima sprendimą) ir jau esant darbuotojo pozicijoje“, – detales atskleidžia J. Štarienė.

„Teiraujamės, kokie buvo pagrindiniai svarstymai prieš prisijungiant prie GENERAL FINANCING BANKO – ką kandidatas jau žinojo apie kompaniją prieš prisijungdamas prie jos, kas pastūmėjo kandidatuoti ir galiausiai – prisijungti prie banko komandos. Mums svarbu išsiaiškinti, kokie buvo kandidato pagrindiniai pasirinkimo motyvai ir kas padėjo apsispręsti priimti GENERAL FINANCING BANKO darbo pasiūlymą, – pasakoja J. Štarienė. –Jau įsidarbinusių kolegų klausiame – kokia jų nuomonė apie organizaciją dabar, ar pasikeitė ir kaip ji pasikeitė, kaip naujasis kolega vertina savo poziciją, užduotis ir kt. Klausiame, kas patinka ir nepatinka darbe ir apie jų patirtį įvedimo į komandą laikotarpiu.“

Pasak J. Štarienės, kandidatai, prieš priimdami sprendimą, taip pat atlieka „namų darbus“: stebi informaciją viešojoje erdvėje, teiraujasi apie organizaciją pažįstamų rate. Žinoma, nemažą dalį kandidatų domina banko veikla ir galimybė su ja susipažinti iš arti.  

Pastarojo laikotarpio pokytis, pasak GENERAL FINANCING BANKO personalo specialistės  – tai, kad kandidatams rūpi organizacijos taikomas darbo modelis. Vieniems priimtiniau dirbti iš namų, kiti teikia prioritetą gyvam kontaktui. Pandemijos laikotarpiu komanda pasipildė ir kolegomis, kurie gyvena ne Vilniuje (kur yra banko centrinis biuras), todėl  stengiamasi  užtikrinti lanksčias darbo galimybes, atliepti kolegų lūkesčius, individualiai ir lanksčiai pasižiūrėti į situaciją.

Kandidatams svarbu organizacijos žinomumas, vidinė kultūra, veiklos rezultatas – jei organizacija turi pranašumų šiose srityse, tai leidžia jai būti konkurencingesnei įtemptoje darbo rinkoje. Papildomos naudos – taip pat svarbus aspektas, vis dėlto šiuo metu kandidatai domisi tikrai ne vien tik darbo užmokesčiu ar papildomais laisvadieniais.

Po pažinties su įmone – nauji iššūkiai 

Naujai priimtų darbuotojų apklausos atskleidžia, kad pradiniame darbo etape vyksta suvokimo procesas, darbuotojas interpretuoja savo įspūdžius, įprasmina savo poziciją, darbinę aplinką. Darbuotojai dažniausiai teigiamai vertina kolegų teikiamą pagalbą, užduočių įvairovę ir reikšmingumą, pozicijos veiklos perspektyvas, jiems daro teigiamą įspūdį ir atrankos pokalbio dalyvių atvirumas.

„Atsiliepimai labai įvairūs, nuo padėkų kolegoms, kurie padeda įsilieti į darbus ir organizaciją, vadovų požiūrio ir bendravimo, iki to, kokia plati pozicijos veiklos sritis. Kolegos džiaugiasi darbuotojų ir vadovų palaikymu, o tai augina norą stengtis dėl rezultato ir organizacijos sėkmės.  Dalijamasi atsiliepimais apie tai, kad kiekviena diena naujoje pozicijoje atneša naujos informacijos, iššūkių ir patirties“, – pasakoja J. Štarienė.

Svarbu: gebėjimas dirbti komandoje

R. Budrys, GENERAL FINANCING BANKO Administravimo ir technikos skyriaus vadovas, iš savo komandos pozicijų atskleidžia darbuotojų atrankos ir naujų kolegų įvedimo detalių. Pasak jo, nemažai lemia pati pozicija, kadangi jas galima vertinti skirtingais aspektais. Tarkime, pradedančiajam specialistui keliami vieni reikalavimai, pretendentui į vadovaujančią poziciją – jau aukštesni.

„Mano komandoje vienas iš svarbesnių dalykų, į kuriuos atkreipiu dėmesį – ar kandidatas tiktų į komandą, ar galėtų su ja susibendrauti. Nuoširdus, malonus, komunikabilus – tai svarbūs privalumai, nes, kai susiduriama su problemomis, reikia mokėti ir išsakyti nuomonę, ir suteikti grįžtamąjį ryšį“, – pasakoja R. Budrys.

Kadangi informacinių technologijų srityje nuolat vyksta daug pokyčių, specialistams svarbu būti linkusiems į mokymąsi, žinių gilinimą. „Pokalbių metu klausiame, kuo žmogus domisi, ką pastaruoju metu skaitė iš profesinės literatūros, ar siekė naujų sertifikatų. Atranka gali būti dviejų ar trijų etapų, kai skiriama ir užduotis. Pirmajame ir antrajame etape pateikiame klausimų apie specifines situacijas, klausomės kandidato, stebime jo požiūrį į galimus sprendimus, interpretacijas. Man svarbu suprasti, kaip būsimas darbuotojas elgsis ištikus kritinei situacijai, pavyzdžiui, gedimui“, – pasakoja skyriaus vadovas. Jis patvirtina, kad net jei kandidatas neatitinka kai kurių techninių darbo pozicijai keliamų reikalavimų, jis turi daug galimybių būti pakviestas į komandą, jei yra imlus mokymuisi, nori tobulėti ir atskleidžia savo komunikavimo gebėjimus.

Argi IT srities žmonės nėra tipiški vienišiai, „įkritę“ į savo kompiuterius? Žinoma, žmonės – įvairūs, bet, pasak R. Budrio,  jei renkamasi iš dviejų bemaž identiškos kvalifikacijos žmonių, pirmenybė bus teikiama tam, kuris, kaip parodo pokalbis, sugebės įsilieti į komandą, joje pritaps ir bendraus laisvai.

Darbuotojo įvedimo į komandą etape, anot pašnekovo, stengiamasi integruoti žmones kuo lengviau, padaryti procesą malonų ir paprastą.

„Natūralu, kad naujoje įmonėje iš pradžių gali būti nejauku. Pirmąją savaitę skiriame susipažinti su organizacija, jos skyriais, supažindiname su IT dalimi“, – sako R. Budrys.

Susitikimų metu nauji kolegos įgyja žinių apie organizaciją, yra supažindinami su pagrindiniais procesais, todėl lengviau įsitraukia į banko veiklą ir supranta, kas už ką atsakingas ir į ką kreiptis prireikus pagalbos. Naujokai pabrėžia, kad jiems svarbus įvedimas į darbą, rodomas dėmesys, kolegų supratingumas.

R. Budrio vadovaujamoje komandoje sudaromas dviejų savaičių planas, per kurį naujas darbuotojas susitinka su kolegomis ir vadovu, aptaria jam reikalingus dalykus – infrastruktūrą, artimiausius darbus, prieigas. Pristatoma, ką veikia kiti komandos nariai.

„Mano siekis – kad po trijų mėnesių darbuotojas jau jaustųsi tvirtai savo pozicijoje. Būna ir įspūdingų išimčių, kai, prireikus greitų sprendimų, ką tik naujai prisijungęs kolega iškart juos pasiūlo“, - pasakoja R. Budrys.

Šiuo metu GENERAL FINANCING BANKAS skaičiuoja 16 metus, organizacijoje yra kolegų, kurie pradėjo dirbti dar kuriantis įmonei. Šiuo metu banke dirba beveik 150 žmonių, kurių stažo vidurkis siekia virš 4,5 metų.      

bank chat coins customers danger-sign experts goals invoice online-payment recommendations transfer-money video-button