Per dieną – 100 kilometrų dviračiu. Ar pasiryžtumėte?
Mūsų kolegė Aušra pernai vėl pradėjo aktyviai važinėti dviračiu, paskatinta įmonėje vykstančio darbuotojų „Endomondo“ iššūkio. O šiemet ji prisijungė prie „Minam100“ dviratininkų klubo ir mūsų tinklaraščiui papasakojo apie naujai atrastą pomėgį.
Kaip atsirado pomėgis važinėti dviračiu?
Važinėti dviračiu ir riedučiais mėgstu nuo vaikystės, tačiau šį malonumą kurį laiką buvau pamiršusi ir prisiminiau tik prieš kiek daugiau nei metus.
Tuo metu trūko aktyvios veiklos, norėjosi daugiau laiko praleisti gryname ore. Aktyviau judėti paskatino ir GFB „Endomondo“ iššūkis, kuomet drauge su kolegomis rinkome 15 000 kilometrų.
Pastebėjau, kad vakarais vis dažniau traukė sėsti ant dviračio ir praminti bent keliolika kilometrų – taip po truputį dviratis tapo vienu geriausių laisvalaikio praleidimo būdų, kai po darbo dienos norisi išvalyti mintis ir šiek tiek pasportuoti.
Ar šiuo metu daug laiko praleidi ant dviračio?
Pavasarį prisijungiau prie „Minam100“ klubo mėgėjų dviratininkų. Du kartus per savaitę susirenkame paminti kartu su treneriu: mokomės tvarkingai važiuoti grupėje, neišsibarstyti, daryti keitimus, įspėti vieni kitus apie duobes ar kliūtis kelyje ir pan.
Kartu ruošiamės rugsėjo 15 d. vyksiančiam renginiui „Rapha Women‘s 100“, kuris visame pasaulyje skatina moteris kartu susitikus numinti 100 km per vieną dieną.
Kokį ilgiausią atstumą esi važiavusi?
Ilgų važiavimų dažniausiai neplanuoju, minu tiek, kiek tą dieną norisi.
Kokia kelionė dviračiu buvo įsimintiniausia?
Neišskirčiau vienos kelionės. Kadangi daugiau važinėti dviračiu pradėjau visai neseniai, šiais metais man buvo daug pirmų kartų: pirmą kartą myniau su grupe, su plentiniu dviračiu, prisegamais bateliais. Kiekvienas važiavimas naujomis trasomis man įdomus ir skirtingas.
Kadangi važinėji nemažai, gal gali papasakoti, kokį dviratį pasirinkai?
Mindama anksčiau didesnio dėmesio dviračiui ir techniniams dalykams neskyriau, nes dviratis man – tik laisvalaikio pasivažinėjimų priemonė. Pradėjusi minti keliais, nusprendžiau, kad reikia labiau asfalto dangai tinkančio dviračio, o išsirinkti iš daugybės variantų padėjo daugiau patyrę dviratininkai, kurie patarė, kokią dviračio grupę, stabdžius rinktis. Tiesa, rinktis vasaros pradžioje – nėra pats tinkamiausias metas, nes pernykščiai modeliai ir dydžiai dažnai būna išpirkti (ypač maži moteriški dydžiai), o nauji pasirodo vasaros viduryje. Dėl šios priežasties pasirinkimas priklausė nuo man tinkamo dviračio dydžio ir laiko, per kurį dviratis atkeliaus į Vilnių. Po kelių savaičių paieškų nusprendžiau įsigyti „Scott Addict“ „plentinuką“: važiuoti juo žymiai lengviau, be to, man buvo svarbu, kad dviratis turėtų diskinius stabdžius. Ir dar – būtų gražus! :) Iš esmės, rėmo ir dviračio grupės pasirinkimas daugiausia priklauso nuo skiriamo biudžeto.
Ko, tavo manymu, dar reikia patogiam važiavimui dviračiu?
Važiavimas dviračiu visų pirma turi būti saugus. Šalmas, „mirksiukai“ dviračio priekyje ir gale, ryški apranga – būtina. O komfortiškam važiavimui tiek aprangos, tiek batelių pasirinkimas didžiulis, todėl viskas priklauso nuo to, kiek laiko praleidi važiuojant ir kiek lėšų gali bei nori skirti šiam malonumui.
Kokį vaizdingą maršrutą rekomenduotum?
Daugiausia važinėju Vilniuje arba aplink Vilnių, kur eismas nėra labai intensyvus: Valakupiuose arba link Bezdonių, gražios apylinkės ir link Maišiagalos.
Vakarais smagu pasivažinėti ir Vingio parke ar Neries pakrantės dviračių taku, sustoti kavos ir pažiūrėti į vakarais prie Baltojo tilto kylančius karšto oro balionus.
Gal dviratį renkiesi ir keliaudama, atostogaudama?
Keliaudama ar atostogų užsienyje metu dažniau renkuosi ilgus pasivaikščiojimus. Dviračiu, kaip transporto priemone, apžiūrėti apylinkes naudojuosi gana retai
Ar teko dalyvauti „Velomaratone“?
„Velomaratone“ pirmą kartą dalyvavau prieš metus, šiais metais taip pat planuoju važiuoti.
Jei svarstote dviračio įsigijimą, susipažinkite su pirkimo išsimokėtinai galimybe.