Perku nenaują automobilį. Kokius klausimus užduoti pardavėjui?
Tik tinklaraščio skaitytojams – išskirtinis interviu su „Auto Bild Lietuva“ žurnalo vyr. redaktoriumi Vitoldu Miliumi apie nenaujo automobilio pirkimą. Kaip vertinti automobilių pardavėjų skelbimus, kokius klausimus jiems užduoti ir kaip pasiruošti patikusio automobilio apžiūrai – visus atsakymus rasite šiame interviu.
Ko reikia tikėtis, peržiūrint automobilių pardavimo skelbimus internete?
Automobilių pardavėjai, kurie į savo darbą žiūri profesionaliai, informaciją skelbimuose paprastai pateikia išsamiai ir įdeda visus reikiamus duomenis apie automobilį. Tačiau pardavimo portaluose skelbimus deda ir privatūs žmonės ir informaciją juose gali tekti šifruoti. Jeigu skelbime nematote tos informacijos, kurią norite sužinoti apie automobilį, pasiruoškite klausimus pardavėjui ir paskambinkite.
Kitas svarbus skelbimo aspektas – nuotraukos. Žmonės, parduodantys daug automobilių, paprastai nenori, kad kiekvienas pirkėjas skambintų ir klausinėtų, todėl jie moka padaryti tokias nuotraukas, kad kiltų kuo mažiau klausimų. Tačiau būna ir tokių skelbimų, kuriuos įkėlęs žmogus nenori nieko nuslėpti, tačiau nuotraukas tiesiog padarė taip, kaip sugebėjo. Paskambinus tokiam pardavėjui, nereikėtų jo kaltinti ar kviesti užsirašyti į fotografų kursus.
Dažniausiai skelbimuose pamirštama įdėti automobilio salono nuotraukas. Taip pat iš bendrų nuotraukų dažnai nesimato tų vietų, kurios linkusios rūdyti. Geriausia šiek tiek pasidomėti norimu modeliu ir sužinoti didžiausius jo trūkumus. Tuomet bus tikrai aišku, kokių nuotraukų reikėtų paprašyti ir ko klausti. Tai ypač galioja senesniems modeliams.
O jeigu viskas, kas domina, rašyta ir nufotografuota, tuomet belieka tik važiuoti apžiūrėti automobilio ir įsitikinti, ar aprašymas atitinka realybę.
Kokius klausimus, prieš važiuojant apžiūrėti automobilio, reikėtų apgalvoti iš anksto?
Reikėtų apgalvoti klausimus apie automobilio ridą, apie žinomus autoįvykius ir automobilio apgadinimus bei defektus. Taip pat reikėtų pasidomėti, ar pardavėjas sutiktų, kad automobilį patikrintų specializuotas servisas. Dažniausiai už tokią patikrą moka pats klientas, t.y. tas, kuris nori pirkti.
Paklausus apie automobilio ridą, pardavėjai kartais bando gintis, kad automobiliui jau 20 metų ir visai nesvarbu, kokia jo rida. Girdint pardavėjo išsisukinėjimus, galima įtarti, kad rida gali būti koreguota.
Kitas svarbus dalykas yra avarijų istorija. Paklauskite automobilių pardavėjo, ar transporto priemonė buvo patekusi į avariją. Dažnai būna, kad automobilis atvežamas iš užsienio daužtas po avarijos ir suremontuojamas Lietuvoje. Tie, kas tai atlieka tvarkingai, dažniausiai turės nuotraukas ir dokumentus, kaip automobilis atrodė iki remonto, kad galėtų jums parodyti.
Žinokite, kad jeigu automobilio pardavėjas pradeda kaltinti kitus arba sako gerai nežinantis automobilio, tai yra signalas, jog automobilio būklė yra prastesnė negu galima tikėtis.
Į ką svarbu atkreipti dėmesį automobilio apžiūros metu?
Mano siūlymas yra žiūrėti kritiškai, nepulti iš karto teigiamai vertinti automobilio bei pasikviesti kompetentingą žmogų. Automobilio pirkėjai yra linkę daug ką paaukoti dėl patinkančio modelio, todėl dažnai sako, jog „ši problema juk nieko tokio“, arba „čia gi nesvarbu“. Tokiu atveju kompetentingas žmogus, neturėdamas noro pirkti tą automobilį, padeda kiek įmanoma objektyviau pažvelgti į siūlomą prekę.
Jeigu paaiškėja, kad norimą įsigyti automobilį reikės papildomai remontuoti, pasidomėkite, kiek toks remontas gali kainuoti ir ar už tuos papildomus pinigus neišeitų dar ir kitas automobilis. Jeigu papildomos investicijos neatbaido, tuomet svarbu sumažinti ketinamo pirkti automobilio pradinę kainą. Patarimas deryboms: nustačius gedimus ir paskaičiavus, kiek tai kainuos, pardavėjui galima sakyti, jog automobilis jums patinka, bet priimtinesnis būtų toks variantas, kuriam neturėsite papildomai investuoti.
Kaip reikėtų vertinti automobilio gedimus ir kitus defektus?
Pagrindiniai automobilio agregatai yra kėbulas, variklis, greičių dėžė. Jeigu jie buvo stipriai apgadinti ir blogai suremontuoti (arba visai neremontuojami), visus kitus defektus reikėtų vertinti kaip mažiau svarbius.
O jei planuojate pirkti konkretaus modelio automobilį, įvairiuose forumuose vertėtų susirasti informacijos, kokios šio modelio dalys labiausiai genda. Kartais gedimas būna smulkmena, užtenka, pavyzdžiui, pakeisti saugiklį. Bet būna taip, kad tokių „smulkmenų“ sutvarkymas kai kuriuose modeliuose kainuoja gana brangiai.
Ar galima sužinoti, kad pardavėjas meluoja ir kaip tai padaryti?
Melas išlenda tik apžiūrint automobilį. Kalbėdami telefonu jūs nepamatysite, jog meluojama. Galima nebent pagauti tokius specifinius dalykus, kai sakoma, jog „pirkau automobilį Vokietijoje ir jis turėjo tik vieną šeimininką, bet paklausus ar yra įrodymų, atsakoma, kad „neturiu automobilio paso kopijos“. Tai – greičiausiai melas.
Tačiau pardavėjas taip pat turi teisę nežinoti. Jeigu tai yra mažiau automobiliais besidomintis žmogus, kuriam svarbiausia buvo tiesiog juo naudotis, gali nieko apie savo transporto priemonę ir nežinoti. Tad jo paklausus, kokios būklės pakaba ar kiti agregatai, jis to gali tiesiog nežinoti. Toks pardavėjas nesistengia jūsų apgauti, jis tiesiog nežino.
Melas – tai įgūdžių klausimas. gali nutikti ir taip, kad jums pameluos, ir jūs neturėsite jokių galimybių to suprasti. Tad bet kokiu atveju didžioji atsakomybė dėl teisingo sprendimo įsigyjant automobilį gula ant pirkėjo, o ne pardavėjo, pečių.
Vitoldas Milius pažymi, kad perkant nenaują automobilį reikia žinoti, jog idealių variantų nebūna. Žmonės tokių automobilių tiesiog neparduoda. Todėl svarbiausia kuo geriau išsinagrinėti automobilį ir neapsigauti.
Jei svarstote įsigyti ar remontuoti automobilį, susipažinkite su AUTOLIZINGO paslauga.