Renkatės vairavimo mokyklą? Skaitykite geriausio vairuotojo ir kitų specialistų patarimus
Valstybinės kelių transporto inspekcijos pateiktais duomenimis, Lietuvoje iš viso yra 307 vairuotojų mokymo įstaigos. Kaip išsirinkti tą vienintelę, kad galėtumėte ne tik sėkmingai išlaikyti vairavimo egzaminus „Regitroje“, bet ir drąsiai jaustis keliuose? Kaip nenukentėti finansiškai? Šiame tinklaraščio įraše specialistų teiravomės, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, pasirenkant vairavimo mokyklą.
„Regitros“ atstovė Ingrida Kuorytė sako, kad pradedančiųjų vairuotojų įgūdžius ir kompetencijas formuoja būtent vairavimo mokyklos, tad tinkamas jų pasirinkimas yra labai svarbus. „Vairavimo mokyklų tikslas neturėtų būti nukreiptas tik į paruošimą egzaminui ar kelių maršrutų išmokimą, o vairuotojų – į siekį kuo greičiau gauti vairuotojo pažymėjimą. Ypatingai svarbu daugiau dėmesio skirti saugumui keliuose, pagarbai kitiems eismo dalyviams bei išmokyti pradedančius vairuotojus atpažinti pavojų“, – pabrėžė I. Kuorytė.
Svarbiausia – rekomendacijos
Siūlome pradėti nuo paprasčiausio, bet svarbiausio dalyko – rekomendacijų. Jeigu pažįstamas ar giminaitis neseniai gavo vairuotojo pažymėjimą, tikrai galės įvertinti mokslus lankytoje vairavimo mokykloje. Pavyzdžiui, kokios mokymosi sąlygos ar geri dėstytojai, vairavimo instruktoriai. Nepasikliaukite anoniminiais atsiliepimais internete – juos gali rašyti ir konkurentai, ir patys įmonių darbuotojai.
„Broniaus Kazlausko vairavimo mokyklos“ atstovas mūsų tinklaraščiui patvirtino, kad mokyklos pasirinkimą pirmiausiai nulemia buvusių mokinių rekomendacijos. Be to, jis paminėjo, kad mokiniai iš anksto pasidomi mokyklų turimų automobilių tipais, jiems svarbu, kad mokykla būtų netoli gyvenamosios vietos ar darbo.
Šiuos pagrindinius pasirinkimo kriterijus patvirtino ir „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2016“, Kęstutis Taškūnas. „Nemažai klausinėjau draugų ir rinkau rekomendacijas. Apsispręsti padėjo ir patogi mokymo klasės vieta, kadangi pamokas galėjau lankyti tik vakarais po paskaitų. Mokykla likau patenkintas: mokė patyrę instruktoriai ir visus egzaminus išlaikiau iš pirmo karto“, – apie savo vairavimo mokyklą, kurią lankė prieš 25 metus ir kuri veikia iki šiol, sakė K. Taškūnas.
Jis taip pat paminėjo kitus svarbius pasirinkimo kriterijus: egzaminų išlaikymo rodiklį ir paslaugų įkainius.
Skaičiuokite galutinę kainą
Nesusižavėkite maža vairavimo kursų kaina ar skelbiama akcija. Atidžiai patikrinkite, kas įskaičiuota į nurodytą vairavimo kursų kainą ir palyginkite kelių vairavimo mokyklų pasiūlymus. Pavyzdžiui, populiariausiems, B kategorijos, kursams pagal įstatymą priklauso 40 akademinių valandų teorinis mokymas ir 30 valandų praktinis vairavimas – mažiau jų negali būti.
Pasiteiraukite, kokie papildomi mokesčiai gali būti taikomi. Pavyzdžiui, kai kurios vairavimo mokyklos atskirai apmokestina mokyklinius egzaminus, riboja nemokamą laiką KET testų sprendimui ir t.t.
Dėl augančių degalų kainų, prailginto vairavimo praktikos laiko ir kitų faktorių, kursai nuolat brangsta. Sumokėti visą sumą iš karto nėra lengva net už B kategorijos kursus, nekalbant apie C, CE kategorijų, kurių kainos gerokai didesnės. Be to, patirsite ir papildomų išlaidų, kurias kartais pamirštama įskaičiuoti į bendrą vairuotojo pažymėjimo „kainą“: brangios papildomos vairavimo pamokos, egzaminų laikymas ir kt. Su „General Financing“ kreditu lengvai atsiskaitysite už vairavimo kursus bet kurioje vairavimo mokykloje ir padengsite kitas, su vairuotojo pažymėjimo įsigijimu susijusias išlaidas.
Reitingai svarbūs, bet ne svarbiausi
Internete galite surasti įvairių vairavimo mokyklų reitingų. Tiesa, nesiūlytume jais pasikliauti, nes nėra aišku, kaip jie yra sudaromi. Tuo tarpu šiemet buvo sudarytas ir viešai paskelbtas vairavimo mokyklų reitingas, kuris remiasi daugiau kaip 20 kriterijų. Vienas iš jų – „Regitros“ egzaminų rodikliai (koks procentas mokinių egzaminą išlaiko iš pirmo karto).
Vis dėlto kalbinti vairavimo mokyklų atstovai ir geriausias praėjusių metų vairuotojas teigia, kad ne egzamino išlaikymas yra svarbiausias dalykas, o realus vairuotojų pasiruošimas dalyvavimui eisme. Šis kriterijus bus dar svarbesnis, nes nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. „Regitroje“ įsigalios lengvųjų automobilių egzaminavimo naujovė, kuri leis būsimiems vairuotojams specialiuosius važiavimo pratimus atlikti ne aikštelėje, bet realiame eisme. Tai reiškia, jog palaipsniui bus pereita prie realaus vairavimo ir mokymosi procesas nebus koncentruojamas į „iškaltą“ transporto priemonės valdymą uždarose aikštelėse, bet daugiau į tai, kaip atpažinti ir išvengti pavojų kelyje, kaip reaguoti į iškilusias situacijas eisme.
K. Taškūnas pasakoja, kad prieš 25 m. patyrę specialistai dėstė „labai sausai“ ir jam pritrūko to, kas vėliau ateina su patirtimi: supratimo apie saugų vairavimą, psichologinį vairuotojų pasiruošimą, vairavimo kultūrą.
„Šiandien yra tikrai gerų mokyklų, kurios tinkamai ruošia vairuotojus realiam eismui. Tokią išvadą darau iš to, kad vairuotojų, tame tarpe ir jaunų, vairavimo kultūra keliuose gerėja. Gal ne taip sparčiai, kaip norėtųsi, bet keičiasi į gerąją pusę. Tačiau iš kelių dar nedingo „antraeilininkai“ bei nuolatos skubantys, kamščius apvažiuojantys ir užlendantys prieš kitus vairuotojai. Šis tolerancijos ir pagarbos kitiems eismo dalyviams trūkumas neretai išprovokuoja ir kitų vairuotojų agresyvų elgesį“, – savo įspūdžiais dalijosi pašnekovas.
Gerų rezultatų pasiekia mokydami ne egzaminui
Pakalbinome kelių reitinguose geriausiai įvertintų vairavimų mokyklų atstovus, kaip jiems pavyksta pasiekti tokių rezultatų.
Štai Jovitas Stankevičius pasakojo, kad ypatingos mokymo metodikos neturi, tiesiog kiekvienas mokytojas įdeda daug pastangų ir individualiai dirba su mokiniu dėl geresnių rezultatų. „SK Viesulas“ vadovas, Romas Kišūnas, pabrėžė, kad labai svarbus mokinio bei mokytojo glaudus ryšys ir bendradarbiavimas.
Vairavimo mokyklos „Artis Via“ direktorė, Vitalija Mašalienė pabrėžė, kad svarbiausia yra atsakomybė už savo darbą. „Stengiamės ugdyti mokinio gebėjimus ir požiūrį į vairavimą taip, kad naujieji vairuotojai jaustų atsakomybę ne tik už save, bet visus kelyje. Neruošiame tik egzaminui, ruošiame saugiam vairavimui keliuose“, – sakė ji.
„B. Kazlausko vairavimo mokyklos“ atstovas taip pat mano, kad sėkmingas egzamino išlaikymas neturėtų būti pagrindine siekiamybe. „Egzamino išlaikymas iš pirmo karto toli gražu negarantuoja, kad tai bus geresnis vairuotojas nei išlaikęs iš antro ar trečio. Sėkmingam mokymo procesui reikalingas ir mokinio nusiteikimas klausyti, įsisavinti ir taikyti gaunamą informaciją. Stengiamės ne tik papasakoti teoriškai ką ir kaip daryti, bet ir parodyti, jeigu įmanoma, praktikoje, kas nutinka ir kodėl, jeigu nesilaikoma teorinių nurodymų“, – dėstė pašnekovas. Jis padrąsino keisti vairavimo mokyklą ar instruktorių, jeigu nepavyksta pasiekti norimo rezultato.
Valentinas Jalinskas, vairavimo mokyklos savininkas, prie kitų pašnekovų išsakytų minčių pridūrė pastebėjimą, kad išmokyti gerai vairuoti galima visus, tik reikia mokytojo, kuris sugeba bendrauti, gerai išmano savo dalyką ir gali suprantamai išdėstyti net ir silpnesniam mokiniui.
Jei svarstote įsigyti automobilį susipažinkite su AUTOLIZINGO paslauga.