Sėkmės receptas: kaip kopti karjeros laiptais nekeičiant įmonės?
Ko reikia, norinti sėkmingai kopti karjeros laiptais? Kaip tą daryti nesiblaškant tarp skirtingų įmonių, bet išnaudojant visas organizacijos, kurioje šiuo metu dirbate, siūlomas galimybes? Savo patirtimi paprašėme pasidalinti „General Financing“ darbuotojų, kurie sėkmingai lipo karjeros laiptais arba judėjo įmonės viduje, atrasdami jiems geriausiai tinkančias pozicijas. Tokių darbuotojų įmonėje šiuo metu yra net 40 proc. Sužinokite, ką jie gali patarti jums ir pasinaudokite šiais patarimais planuodami savo karjerą!
Noras tobulėti ir augti – natūralus kiekvieno žmogaus troškimas. Todėl dirbant vienoje pozicijoje anksčiau ar vėliau ateina toks laikas, kai norisi daugiau atsakomybių, naujos veiklos, daugiau žinių ir atsiranda noras ieškoti kitų galimybių. Kaip šias galimybes atrasti ir kas padeda judėti toliau? Dalinamės „General Financing“ darbuotojų, kurie savo kailiu išbandė, ką reiškia keisti pozicijas, patirtimi.
Išsikelkite tikslą
Pirmiausia reikia nusistatyti sau tikslą (į kokią poziciją įmonėje taikotės?) ir įvertinti, ar tikrai jo nori siekti. O tada reikia tiesiog pradėti judėti savo tikslo link. Čia, kaip ir daug kur, galioja Pareto dėsnis – 20 proc. talento ir 80 proc. įdėtų pastangų, todėl tai, ar pasieksite savo tikslą, labiausiai priklauso nuo jūsų pačių.
Ženkite papildomą žingsnį
Kad kažką pasiektum, reikia padaryti papildomą žingsnį. Jeigu gali atlikti ar jau atlieki 10 užduočių ir nori būti sėkmingas, reikia save priversti atlikti tą papildomą, vienuoliktą ar dvyliktą užduotį. Papildomą žingsnį reikia stengtis padaryti kiekvieną dieną. Vadovai tikrai pastebės darbuotojus, kurie padarę užduotį pateiks ne tik tai, ko reikėjo, tačiau taip pat pridės, jog „darydamas užduotį pastebėjau, kad...“, „kitą kartą darydami galėtume padaryti tą..“, „matau, kad mes neefektyviai darome, galėtume daryti taip..“.
Pažinkite save
Universalus savybių derinys, kuris garantuotų sėkmingą karjerą, neegzistuoja, todėl svarbiausia pradėti nuo savęs pažinimo. Pagalvokite, kas jums patinka, kas jums sekasi lengvai, o kas – sunkiau. Svarbu įsiklausyti į save, o ne į tai, kas šiuo metu populiaru arba patinka aplinkiniams. Pažinus save ir pasirinkus savo kelią, pagalvokite, kas teikia jums pasitenkinimą. Atraskite naujų būdų, kaip produktyviau atlikti tam tikrus darbus. Ištrūkite iš rutinos, kažką keiskite, darykite kitaip, inicijuokite naujus dalykus, teikite pasiūlymus, dalinkitės įžvalgomis ir jums tikrai seksis.
Panaudokite sukauptą patirtį
Ilgesnį laiką dirbant toje pačioje įmonėje, sukaupti tam tikrą darbo patirtį ir startuoti kitoje pozicijoje yra daug lengviau negu naujam žmogui. O jeigu naujos pozicijos siekiate kurį laiką, greičiausiai jau turite minčių, ką galėtumėte nuveikti. Todėl jeigu pakeisti poziciją pasiseka, tam tikras idėjas galite pradėti realizuoti iš karto.
Mokykitės iš kolegų ir vadovų
Bet koks augimas ir tobulėjimas yra visuma veiksnių, leidžiančių pasiekti tikslą. Jeigu savo darbe turite kolegų arba vadovą, iš kurių galite semtis žinių ir patirties, būtinai išnaudokite šią progą. Geras vadovas savo darbuotojus nuolat skatina tobulėti, savarankiškai mąstyti ir organizacijos tikslų siekti su tokiu pačiu užsidegimu ir meile kaip savo asmeninių, todėl jeigu savo kelyje sutikote tokį – pasistenkite išmokti tiek, kiek tik galite.
Domėkitės siekiama pozicija
Jeigu norite siekti karjeros tam tikroje srityje, rekomenduojama kiek įmanoma daugiau domėtis apie konkrečią poziciją: ką tiksliai daro tos pozicijos darbuotojas, kokiais įrankiais, programomis dirba. Žinant, ko reikia siekiamai pozicijai, galima ruoštis, domėtis, pasisiūlyti atlikti kokius nors tai pozicijai būdingus darbus, taip mokantis ir ruošiantis.
Skirkite laiko asmeniniam tobulėjimui
Daugelis įmonių investuoja į darbuotojų vidinius ir išorinius mokymus, tačiau reikia nepamiršti, kad tobulėjimas turi būti skatinimas ne tik įmonės, bet ir jūs pats pirmiausia turite dirbti su savimi. Profesiniam tobulėjimui gali tekti skirti asmeninio laiko, tačiau norint ugdyti kompetencijas, kurios leistų kilti karjeros laiptais, kitos išeities nėra.
Nebijokite siūlyti sprendimų
Nebijokite kelti esamų problemų ir siūlyti sprendimų. Atvirumas, komunikacija bei orientacija į rezultatą – daugelio vertinamos savybės, todėl nepamirškite, kad orientuotis reikia ne tiek į procesą, kiek į galutinį tikslą ir neapsiriboti tik savo atsakomybėmis. Pastebėjus klaidą ar procesą, kurį galima būtų patobulinti, būtinai siūlykite sprendimą.
Ieškokite
Kad atrastum, reikia paprasčiausiai ieškoti. Jei jūsų neapleidžia mintis, jog sėdite ne savo rogėse ir kaskart pagalvojate, jog dirbdamas kitoje srityje būsite laimingesnis, pasieksite geresnių rezultatų, nebijokite pokyčių. Nenuleiskite rankų, ieškokite, bandykite ir galiausiai surasite. Svarbiausia nesėdėti rankų sudėjus, o iš tiesų ieškoti, domėtis, analizuoti save, kas jums patinka ir tikrai rasite „savo“ poziciją.
Kurkite teigiamą darbo aplinką
Kuo mažiau chaoso (lapelių, priminimų, dokumentų..) ir kuo daugiau tvarkos ant jūsų stalo, tuo geriau jums ir jūsų kūrybinei, darbinei erdvei. Į tai įeina ir gerų santykių su kolegomis palaikymas, kavos pertraukėlės drauge ar tiesiog trumpi pasišnekučiavimai. Geri santykiai su kolegomis yra labai svarbūs. Jeigu pasitiki tave supančiais žmonėmis ir gali laisvai kalbėtis, nebijoti išsakyti nuomonę, pastabas, paguosti ar pagirti – tobulėjimas ir darbo kokybės augimas yra garantuotas.
Žinoma, sprendimą ieškoti galimybių toje įmonėje, kurioje dirbate, lemia daug faktorių ar net visas tokių faktorių kompleksas, tačiau jeigu savo ateitį matote ten, kur šiuo metu dirbate, išbandykite mūsų kolegų patarimus, kurie jiems padėjo pasiekti asmeninių tikslų ir sėkmingai keisti pozicijas. Esame įsitikinę – šie patarimai tikrai veikia!
Jums patarė:
Dalia, Finansų ir apskaitos departamento direktorės pavaduotoja, – sėkmingai karjeros laiptais kyla jau beveik 10 metų.
Justinas, Rizikos valdymo departamento direktorius, – karjerą pradėjo kaip kredito rizikos valdymo ekspertas, šiuo metu yra atsakingas už vieno didžiausių įmonės departamentų veiklą ir taip pat yra bendrovės valdybos narys.
Darius, Verslo valdymo sistemos vystymo skyriaus vadovas, – nuo vyr. programuotojo iki skyriaus vadovo – daugelį IT procesų Darius išmano kaip savo penkis pirštus, nes yra prisidėjęs prie jų sukūrimo ir įgyvendinimo.
Aistė, Biuro administratorė, – sėkmingai savo vietą atradusi ir nuolat randanti motyvacijos su užsidegimu dirbti kiekvieną dieną.
Eimantas, Vyresnysis kredito rizikos valdymo ekspertas, – jaunas, sėkmingai karjeros laiptais kopiantis rizikos valdymo specialistas.