Svajojančius apie dviratį ragina suskubti: ruduo tinkamas metas naujam pirkiniui
Dviračių, jų priedų bei detalių pardavimai šiemet smarkiai išaugo tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje. Įtakos tam turėjo ne tik karantinas ir viruso grėsmė, tačiau ir su tuo susiję pramogų uždarose patalpose apribojimai. Ekspertų teigimu, nors dviračių sezonas jau baigiasi, svarstantiems apie naują pirkinį dabar yra palankiausias metas tą padaryti. Kaip išsirinkti labiausiai asmeninius poreikius atitinkantį dviratį ir susitvarkyti su papildomomis išlaidomis, pataria ekspertai.
Neeilinis dviračių sezonas
Šių metų dviračių sezonas buvo kitoks nei įprastai. Dviračių paklausa augo, sezonui įpusėjus pastebėtas daugumos populiariausių prekių ir modelių trūkumas, o gamintojai džiaugėsi išaugusiais pardavimais ir užsakymais. Jų teigimu, susidomėjimas dviračiais apėmė tiek transporto priemonės naudojimo, tiek laisvalaikio sritis.
„Didžiausią įtaką nenumatytam dviračių prekybos suaktyvėjimui turėjo virusas bei jo sąlygoti apribojimai. Pradžioje jie pridarė nemažai žalos dviračių verslui, kadangi fizinės parduotuvės, kaip žinia, turėjo būti uždarytos. Tačiau užsitęsus pandemijai, žmonės ėmė leisti laiką gamtoje, stengėsi keliauti Lietuvoje, tad ir dviratį ėmė rinktis kaip vieną pagrindinių laisvalaikio praleidimo būdų“, – komentuoja „Bikko.lt“ dviračių parduotuvių tinklo vadovas Julijus Zaura.
Anot jo, dalis žmonių, siekdami išvengti kontakto su nepažįstamaisiais ir sumažinti viruso užsikrėtimo tikimybę, viešąjį transportą iškeitė į dviratį. „Prie to nemažai prisidėjo ir gerėjanti dviračių infrastruktūra didžiuosiuose Lietuvos miestuose bei valstybės parama priduodant seną taršų automobilį su galimybe gauti kompensaciją dviračiui“, – papildo J. Zaura.
Dviratį rinktis pagal tikslą
Paklaustas, koks dviratis būtų tinkamiausias, pašnekovas pažymi, kad pirmiausia reiktų išsiaiškinti, kokiu tikslu, kur ir kiek bus su juo važinėjama. Nuo to priklauso, koks turi būti dviračio rėmas, kokio dydžio ratai, kokios padangos ar stabdžių sistema.
Pašnekovo teigimu, jeigu dviratis reikalingas mieste ir bus važiuojama asfaltu, gerais takeliais ar kieta danga, rekomenduojama rinktis miesto arba turistinį dviratį. Jeigu daugiau bus važiuojama parke, miške ar miškų sportinėse trasose – tinkamiausias būtų kalnų dviratis.
„O jeigu dviratis bus naudojamas įvairiose vietose, patartina rinktis hibridinį modelį, kuris yra pritaikytas skirtingoms dangoms. Taip pat labai svarbu pasirinkti sau tinkamą dviračio dydį. Dauguma gamintojų turi rekomendacijas, kokiam ūgiui koks rėmo dydis yra patogiausias, todėl kiekvienas tikrai ras sau tinkamiausią modelį“, – pasakoja J. Zaura.
Palankiausias metas pirkti – rudenį
Kaip akcentuoja J. Zaura, vienas finansiškai palankiausių laikotarpių įsigyti visus poreikius atitinkantį dviratį yra rudens pradžia, kai sumažėja paklausa bei dėl sezoninių išpardavimų kainos tampa patrauklesnės pirkėjams.
„Pavasario ir vasaros metu perteklinis užsakymų srautas sudarė nemažai keblumų, trūkdavo populiariausių modelių arba klientams tekdavo ilgiau palaukti dviračių bei jų detalių dėl sutrikusių tiekimo grandinių ir gamybos terminų. Tačiau dabar srautai stabilizavosi, nuo rugsėjo dviračių pardavimai ima sparčiai kristi, kadangi dviračių sezonas artėja prie pabaigos, todėl tiems, kas nespėjo – dabar pats laikas išsirinkti naują dviratį“, – pasakoja J. Zaura.
Pasak jo, optimalus biudžetas, kurį lietuviai paskiria naujam dviračiui, yra 400–600 Eur. Tuomet dviratis neretai būna patikimo gamintojo ir turi bent jau vidutinio lygio komponentus. „Galima pasidžiaugti, kad bendrai dviračių kokybė Lietuvoje tik auga ir vis daugėja žmonių, dviračiams skiriančių ir didesnes, apie 1000 ar daugiau eurų siekiančias sumas“, – mintimis dalijasi J. Zaura.
„Bikko.lt“ parduotuvių tinklo vadovui antrina ir GENERAL FINANCING BANKO Pardavimų departamento direktorius Skirmantas Ketvirtis. Jo teigimu, baigiantis dviračių sezonui galima sulaukti patrauklesnių kainų ir taip sutaupyti, todėl ruduo yra vienas geriausių laikotarpių įsigyti naują transporto priemonę kitam sezonui. S. Ketvirtis taip pat pastebi, kad finansinis klausimas, norint įsigyti patikimą ir sau tinkamą dviratį, neturėtų tapti kliūtimi.
„Suprantama, kad planuojant dviratį naudoti itin dažnai – kaip kasdienę transporto priemonę ir laisvalaikio praleidimo būdą, dažnai svarstomi ir brangesni, labiau patikimesni modeliai ar išskirtiniai gamintojai. Tam gali prireikti didesnio biudžeto nei turimas, tačiau turėti santaupų nėra būtina – šiuo atveju vartojimo paskola galėtų būti kaip viena iš alternatyvų. Be abejo, prieš priimant šį sprendimą visuomet svarbu įsivertinti savo finansines galimybes, kad vėliau nekiltų nepatogumų. Visgi dviratis gali tapti ir puikia priemone, padedančia ne tik išlaikyti fizinį aktyvumą, bet ir sutaupyti, jei bent dalį kelionių automobiliu iškeisime į važiavimą dviračiu“, – pasakoja S. Ketvirtis.