Vaikų renginių verslui – nevaikiškas planas: nestandartinis sprendimas netrukus pradėjo duoti grąžos
Nuo vienos verslo idėjos autorės – iki 30 darbuotojų komandos, kai porą dešimčių užsakymų per mėnesį pakeitė šimtai. Tokią evoliuciją patyrė Ritos Mastianec įkurta animatorių įmonė „Gyvi žaislai“. Nuosavą verslą jo savininkė įsteigė po to, kai pasiėmusi vartojimą paskolą, ją investavo į savęs profesinį tobulinimą. Praėjusi verslo organizavimo kursus, mergina nusprendė, jog atėjo tinkamas metas įgyvendinti savo siekį bei įkurti įmonę.
Pranašumas rinkoje – ir muilo burbulai
Idėja kurti nuosavą verslą R. Mastianec gimė prieš trejetą metų, o postūmį teikti animatorių paslaugas paskatino asmeninė patirtis.
„Darbas tapo nuobodus – atvažiuodavau į renginį ir vis kartodavau seną programą. Susidūriau su monotonija, nebeaugau kaip asmenybė, nors šventės ir vaikai turi teikti džiaugsmą. Tuometiniam renginių organizavimą vykždžiusiam darbdaviui siūliau idėjas, kaip tobulinti veiklą, tačiau mane išklausydavo, pažadėdavo pokyčių, o veiksmų nesiimdavo. Pradėjau abejoti, ar mano siūlymai tinkami, ėmiau dvejoti savimi ir tuomet aplinkiniai paskatino kurti nuosavą verslą“, – šypsosi R. Mastianec.
Tačiau asmeninės savybės ir potencialas kuriant animatorių verslą, pašnekovės teigimu, dar nėra viskas. Tinkamam startui ir konkurencingumo rinkoje išlaikymui būtina tiek kostiumų bei rekvizito gausa, tiek charizmatiškų aktorių komanda, tiek ir apgalvota kiekviena detalė
„Norėdamas būti paklausus, turi sudominti bei patraukti klientus. Su penkiais kostiumais to nepadarysi. Jei pastarųjų kiekis didelis, gali atlikti skirtingas bei įvairias programas, suburti darbuotojus, kurie net mažiausią renginį padarys didele švente, tuomet būsi patrauklus rinkoje ir turėsi nemažą jos dalį. Netgi tokia detalė, kaip muilo burbulų, kurie nesprogsta, atšoka nuo vandens ir yra išpučiami dideli, receptas šiame versle ir svarbi, ir kainuoja.“, – verslo pradžią prisimena R. Mastianec.
Užsakymų išaugo 10 kartų
Galima sakyti, kad asmeninio verslo link R. Mastianec pastūmėjo GENERAL FINANCING BANKAS, kuriame sėkmės istorijos herojė darbavosi iki pasukdama savo idėjos įgyvendinimo keliu. Pašnekovė banke dirbo klientų aptarnavimo specialiste, todėl kasdien susidurdavo su klientais, pasinaudojusiais vartojimo paskolomis.
„Į paskolas žiūrėdavau atsargiai, tačiau kaskart nustebdavau, kai klientai, atlikdami mėnesines įmokas, ypač lengvai atsisveikina su pinigais ir džiaugiasi investicijomis. Vieni nusipirkdavo automobilį, kiti investuodavo į save, o dalindamiesi asmeninėmis patirtimis padrąsino ir mane siekti kažko daugiau. Klientų sėkmės istorijos paskatino žengti šį žingsnį, todėl negaliu sakyti, jog tik pasinaudojau paskola. Finansinė paskata man leido įgyti tinkamų žinių, o vėliau ir įkvėpė verslo steigimui“, – neslepia R. Mastianec.
Įkvėpimas, kurį mini pašnekovė, netruko duoti ir realios naudos. Viena pradėjusi kurti verslą, R. Mastianec šiuo metu vadovauja 30 darbuotojų komandai, o užsakymų skaičius išaugo net dešimt kartų.
Investicijos į save gali duoti grąžos
Paklausta, kokiais patarimais galėtų pasidalinti su kitais pradedančiaisiais verslininkais, R. Mastianec kalba apie pirminio savo finansinių galimybių įvertinimo svarbą. Pašnekovė taip pat siūlo atkreipti dėmesį ir į finansų planavimą į ateitį.
„Pirmiausia, rekomenduočiau susiskaičiuoti būtinąsias mėnesines išlaidas ir sumą, kurią per šį laiką prireiks uždirbti. Žinant ją, viską daryti paprasčiau. Svarbu nepervertinti savo galimybių“, – sako R. Mastianec.
Pašnekovė ragina nesibaiminti rizikuoti bei klysti, nes sprendimai iš išeities dažniausiai yra visiškai šalia. Apgalvotas vartojimo paskolos panaudojimas vėliau gali atverti naujas galimybes.
„Ši istorija yra pavyzdys, kaip vartojimo paskola gali grįžti realia finansine nauda, nors galbūt pirminė intencija bus visiškai kitokia. Tiesa, tam reikia ne tik puikios idėjos, bet ir ryžtingo užsibrėžto tikslo siekimo – tai pagrindiniai sėkmės komponentai. Tačiau visuomet svarbu įsivertinti savo finansines galimybes ir sprendimus priimti atsakingai, o jei kyla dvejonių – pasitarti su finansų ekspertais“, – apibendrina GENERAL FINANCING BANKO Klientų sėkmingos patirties vadovas Skirmantas Ketvirtis.